به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر عباس عباسی در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شهرستان سربیشه افزود: با توجه به اینکه نظارت در واحدهای پرورش صنعتی دام، طیور و ... به صورت عملی، بهداشتی و با حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی انجام می شود، شیوع بیماری های واگیردار به شکل حاد کمتر دیده می شود.
وی نقش دامداران سنتی را در تولید، غیرقابل انکار دانست و عنوان کرد: دامداری های سنتی در تولید نقش غیرقابل انکاری دارند ولی اگر مباحث علمی را در کنار توصیه های کارشناسان دامپزشکی به کار گیرند قطعا شاهد افزایش تولید محصولات خود خواهند بود.
عباسی تهیه و تولید مواد اولیه سالم و بهداشتی را برای تولید خوراک دام و طیور با کیفیت مهم دانست.
وی ادامه داد: در زنجیره تولید محصولات پروتئینی همه قسمت ها از جمله مواد اولیه، خوراک تولیدی کارخانجات، رعایت مباحث بهداشتی و قرنطینه ای در افزایش ضریب تولید و ارتقای فاکتور های بهداشتی حایز اهمیت است.
وی تاکید کرد: تولیدکنندگان باید خود به این باور برسند، رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای به نفع آنان و رعایت نکردن آن به ضررشان است در غیر این صورت استفاده از ابزارهای فشار و اجبار اثرگذار نخواهد بود.

** دومین کارخانه تولید خوراک دام و طیور استان کد IR می گیرد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صدور کد IR برای یکی دیگر از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور در استان خبر داد.
علیرضا رفیعی پور، افزود: کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور دیروز( سه شنبه) در بازدید از کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در شهرستان سربیشه، ممیزی شرایط و ضوابط بهداشتی برای کد بین‌المللی IR برای این کارخانه را انجام دادند.
وی تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به شرایط مطلوب این کارخانه به زودی کد IR توسط سازمان دامپزشکی کشور صادر شود.
وی اظهار کرد: این واحد با دریافت این کد علاوه بر تامین خوراک دام، طیور و آبزیان مورد نیاز واحدهای پرورش استان می تواند بازار خوبی در کشورهای همسایه داشته باشد و با ارز آوری به اقتصاد استان کمک کند.
رفیعی پور به پیگیری و تلاش دامپزشکی استان برای ترغیب تولیدکنندگان برای دریافت این کد اشاره کرد و گفت: در 2.5 سال گذشته این سومین واحد تولیدی استان است که موفق به دریافت کد بین المللی IR می شود.
پیش از این یک واحد کشتارگاه طیور و یک واحد کارخانه خوراک دام و طیور در خراسان جنوبی موفق به دریافت این کد شده بودند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.