سید حمید عبدی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: زنان عشایر در تولید محصولات لبنی نقش مهمی دارند، این محصولات در نمایشگاه های مختلف عرضه می شود، بنابراین برگزاری این قبیل دوره ها برای بانوان ضروری است.
وی اضافه کرد: علاوه بر ارتقای سطح دانش عمومی بانوان عشایر، افزایش سطح بهداشت عمومی و بهداشت مواد خام با منشا دامی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره است.
به گفته وی آشنایی با خطرهای موجود در فرآورده های خام دامی ناسالم، راه های حفاظت در مقابل فرآورده های دامی غیر بهداشتی و آموزش نکات اساسی و کلیدی برای داشتن امنیت غذایی در برابر این فرآورده ها به خصوص شیر از جمله مباحث ارایه شده در این دوره بود.
وی یادآورشد: شیر اولین ماده غذایی حاصل از نگهداری دام است که به چرخه غذایی انسان وارد شد و با گذشت سالیان متمادی ، همچنان مطلوبیت خود را به عنوان یک ماده سالم و مغذی حفظ کرده است .
وی ادامه داد: همچنین شیر یکی از مهم ترین تولیدات و محصولات عشایر فرآورده های دامی است که به اقتصاد خانواده ها کمک می کند.
به گزارش ایرنا،عبدی اضافه کرد: این فرآورده دامی علاوه بر تامین نیازهای خانواده در شهرستان و همچنین شهرهای مجاور مصرف نیز می شود و همین مساله اهمیت رعایت نکات بهداشتی و تولید فرآورده های بهداشتی با کیفیت مناسب را دو چندان می کند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550**خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.