حامد سعیدی روز دوشنبه در بیرجند افزود: نگاه های امنیتی و محدود برخی از مجریان و تصمیم گیرندگان، محدودیت در واردات اقلام هوایی و پرواز افراد دوره ندیده و بدون مجوز، مهم ترین مشکل پیش روی این فناوری است که در قسمت اول نگاه مثبت مسئولان خراسان جنوبی بیشتر از نگاه منفی آنهاست.
وی در حاشیه برگزاری نخستین دوره فناوری محور پهپاد، کاربردها، ایمنی پرواز و مقررات هوایی خراسان جنوبی در بیرجند به ایرنا اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این دوره ها شناسایی استعدادهای برتر برای ساخت پهپاد، تعمیر، فیلم برداری، نقشه برداری و سنجش از راه دور است.
به گفته وی با توجه به پیش بینی های انجام شده در یک سال آینده آمار تیم های فعال پهبادهای غیرنظامی در خراسان جنوبی 2 برابر می شود.
به گفته وی آموزش برابر و یکپارچه در سراسر کشور با مفاد فناوری پهپاد، آینده پژوهی، ساختار شناسی، اصول ایمنی پرواز، مقررات هوایی مناطق ممنوعه و حریم های هوایی از مهم ترین موضوعاتی است که در این دوره بررسی می شود.
وی اظهار کرد: دیگر اهداف برگزاری دوره ها، رتبه بندی شرکت ها و موسسه های فعال در این زمینه است که در این ارتباط از ارگان های مرتبط با این فناوری دعوت شد که در نقشه برداری، کنترل خطوط برق، سم پاشی هوشمند، سنجش آفت، اکتشاف معدن، مدیریت بحران و امداد و نجات، همکاری های لازم داشته باشند.
وی ادامه داد: نهادهایی همچون سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، جنگلبانی، مرزبانی، جمعیت هلال احمر، حفاظت محیط زیست و ... در این زمینه می توانند فعالیت کنند که نقش مهمی در ایجاد توسعه فناوری های نوین در مناطق دور دست و محروم و پیشگیری از مهاجرت نخبگان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دوره یاد شده در 2 بخش کارگاهی و آزمون خلبانی پهباد غیرنظامی با حضور 30 تیم فعال در این زمینه برگزار شد. .
به گفته دبیر پهبادهای غیرنظامی دوره یاد شده سی و پنجمین دوره ساماندهی پهپاد غیرنظامی در کشور و اولین دوره در خراسان جنوبی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن- انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.