به گزارش روز شنبه روابط عمومی پلیس راهور خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی افزود: بیشترین آمار مجروحان مربوط به رانندگان و ترک نشین های موتورسیکلت با 52 درصد است.
وی علت 31 درصد مجموع تصادف را عدم رعایت حق تقدم، 34 درصد توجه نکرن به جلو، تجاوز از سرعت مقرر، تغییر ناگهانی و گردش به طرز غلط هر کدام پنج درصدو 20 درصد را نیز سایر علل دانست که بیشترین تصادف ساعت 12 تا 14 حادث شده است.
وی همچنین از ثبت چهار هزار و 540 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهور هفته گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 413 تخلف، حادثه ساز بوده است.
به گزارش ایرنا، سرهنگ رضایی اظهار کرد: در این مدت 197 دستگاه موتورسیکلت و 17 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بودند توقیف شد که از این تعداد 37 راننده به علت نداشتن گواهی نامه مجاز رانندگی وسیله نقلیه آنها توقیف و برای سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شدند.
وی با اشاره به نقش مهم تمرکز حواس در رانندگی، یادآور شد: توجه نکردن به جلو در رانندگی عامل بسیار مهمی در بروز حوادث رانندگی در استان است.
رئیس پلیس راهور افزود: بر اساس آمار تصادف رانندگی، تنظیم ضبط خودرو، برداشتن وسایل از داشبورد، صحبت چهره به چهره با سرنشینان و استفاده از تلفن همراه به ویژه خواندن و ارسال پیامک، خوردن و آشامیدن و غیره از مصادیق توجه نکردن در هنگام رانندگی است.
رضایی گفت: با اصلاح این رفتارهای رانندگی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی و احترام گذاشتن به حقوق شهروندان می توان از وقوع حوادث ترافیکی جلوگیری کرد تا روز به روز شاهد کاهش آمار تصادفات در استان باشیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.