** روزنامه امروز خراسان جنوبی
روزنامه امروز خراسان جنوبی در صفحه آخر خود در مطلبی با عنوان جمعه خاکستری با چاپ عکس 6نامزد اظهار نظر داوطلبان را منتشر کرد.
ادامه مطلب به این شرح است

** رئیسی
وقتی وزیران و مسئولان خود در کار تجارت دست دارند، برخورد با قاچاق ممکن نخواهد شد. پرونده فساد در دولت به وفور تولید میشود، اما از قوه قضاییه ایراد می گیرند. شما می توانید جلوی قاچاق را بگیرید اما به نظر ما عزم آن را ندارید.
چرا در همین صد روزی که مانده کاری نمی کنید.چهار سال کشور را معطل گذاشتید.
یکی از گلابی هایی که باید از برجام می چیدید سرمایه گذاری خارجی بود.
بگویید چه قدر جذب کردید؟ زیر ١ میلیارد دلار. ٢٥٠ هزار کارگاه تعطیل شده کفش و کیف و... این عدد و رقم رسمی است که وزرای همین دولت گفتند و ...

** جهانگیری
آقای رییسی یک ماه مانده به ثبت نام گفتند من قصد ثبت نام ندارم. بعد جزوه ای نشان دادند که گفتند شش ماه روی این برنامه کار شده است. نامزدهای محترم از سابقه خودشان نترسند.
بگویند ما در نیروی انتظامی بودیم چه کردیم، در قوه قضائیه با فساد این جوری کردیم. در دولت اصلاحات قاچاق در حد ٢ تا ٣ میلیارد بود، وقتی تحویل گرفتیم ٢٥ میلیارد دلار بود. از بخش خصوصی دفاع می کنم اما رابطه ای نداشتم.
برای اولین بار در این دولت صادرات غیرنفتی از واردات بیشتر شد. برای خام فروشی عوارض گذاشته ایم. اقتصاد ایران بانک محور است. متأسفانه یکی از اتفاقات بد دولت گذشته این بود که سفره مردم کوچک شد.
در روستاها 35 درصد و در شهرها 25 درصد کوچک شد که نتیجه تصمیم های نادرست بود. یکی از سیاست های مهم برای این سیاست خارجی است. کاندیداهای محترم مذاکره و دیپلماسی کردند، آیا اطرافیان شما آقای قالیباف مذاکره کردند یا مخالف آن و دنبال تنش هستند.

** روحانی
بازار نفت ما را عربستان داشت می برد اما ما تنها کشوری هستیم که برخلاف بقیه اعضای اوپک سهم مان را افزایش دادیم. دوستان ما مرتب می گویند که ما به مردم پول می دهیم. نمی گویند که پول را از کجا میآوریم.
از بانک مرکزی می گیریم؟ این یعنی از جیب مردم به جیب مردم. این یعنی تورم ٥٠ درصدی. چرا نمی گویند منابعش چیست؟ آقای رئیسی چند بار گفتند بین دولت فعلی و قبلی مناظره بشود.
همه افراد دولت قبل در ستاد ایشان هستند، برایشان برنامه می نویسند. حاضریم مناظره کنیم با شما. با توافق هسته ای درآمد ما در این سال ٢٠ میلیارد دلار اضافه می شود. فروش ما تقریبا دو برابر شده است.
ما می خواهیم ١٥ میلیارد را بگذاریم برای سرمایه گذاری. راه حل اشتغال این است. برنامه ما این است که این یارانه فعلی ادامه پیدا کند. مستمری افراد کم درآمد را سه برابر کردیم.
از آقای قالیباف سئوال دارم ایشان می گویند که هر میلیون تن محصول پتروشیمی چندصد هزار اشتغال ایجاد می کند که آمار درستی نیست. من با کسی عهد اخوت ندارم، هر کس تخلف کرده با او برخورد شود.
اما شما اگر با فساد مخالف هستید، در فساد 12 هزار میلیارد دلاری یک طرفش قاضی فاسد بود و یک طرف مسئولی که الآن در ستاد شماست. من اگر پرونده سال 84 آقای قالیباف را که دست من بود و نگذاشتم منتشر شود و در دبیرخانه با کسانی دعوا کردم که در آستانه انتخابات نباید منتشر شود.
آقای رئیسی خواهش می کنم امام رضا(ع) را برای مردم بگذارید و آن را جناحی و حزبی نکنید. امام رضا(ع) افتخار شیعیان است. اگر می خواهید نبات و پارچه سبز برای روستاها بفرستید بگذارید بعد از انتخابات.

** روزنامه آوای خراسان جنوبی
روزنامه آوای خراسان جنوبی در روتیتر صفحه نخست که به آخرین مناظره 6 نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که جمعه شب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت زنده پخش شد به عناوینی از سخنان این افراد اختصاص داد.

** سید مصطفی میرسلیم
سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع 12 میلیارد دلار قاچاق، موضوع سبکی نیست که شما از آن عبور می‌کنید. فرض می‌کنیم این رقم درست باشد. بفرمایید که چه خسارتی به کشور تحمیل کرده و چه بلایی در کشور ایجاد کرده است؟ بفرمایید چرا در اوایل سال جاری مسئولان گمرک متوجه می‌شود که وسایلی وجود دارد که می‌شود به وسیله آنها تشخیص داد که قاچاق چگونه انجام می‌گیرد.
در این 4 سال خواب بودید؟ حواستان جمع نبود که قاچاق چگونه انجام می‌گیرد و الان متوجه شده‌اید که قاچاق چگونه انجام می‌شود؟ این چه دقت نظری است که شما دارید.

** جهانگیری
جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: مردم باید دقت کنند که چقدر حرف‌های کاندیداها واقعی است و چقدر شعارهای فریبنده. کاندیداها باید برنامه بدهند و متاسفانه تا این لحظه برنامه‌ای دیده نشده است.
اسحاق جهانگیری گفت: کاندیداها از سابقه خود نترسند و سابقه خود را شفاف به مردم ارائه دهند.
وی تصریح کرد: من این تفکیک‌ها و درصدبندی‌ها را قبول ندارم. من با تمام وجود از بخش خصوصی حمایت می‌کنم اما با هیچ کدام سر و سری ندارم.
جهانگیری گفت:‌ بنده در زندگی هیچ رانتی نگرفته‌ام و اگر روزی زمین گرفتم که همان خانه‌ام است به قیمت روز بوده است.

** حسن روحانی
حسن روحانی گفت: بسیار مهم است که مردم بدانند یک عده‌ای به دنبال بازگشت به 4 سال قبل هستند و خیلی روشن دارند می‌گویند که همانطور که آن دولت پول پخش می‌کرد ما هم بیشتر می‌خواهیم پول پخش کنیم.
کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: برنامه یارانه تنها کافی نیست بلکه ما به دنبال نظام تأمین اجتماعی جامع هستیم که در برنامه دولت دوازدهم آورده‌ایم؛ قدم اول این است که مستمری افراد کم درآمد را 3 برابر کردیم و از همین حالا هم پرداخت‌ها را شروع کردیم.
وی ادامه داد: قدم دوم این است که افرادی که کف درآمدی‌شان در حد فقر مطلق است همه آنها در یک سایتی نام‌نویسی کنند و به همه آنها حقوقی در حداقل زندگی پرداخت شود.

** سید ابراهیم رئیسی
رئیسی گفت: آدم بعد از چهار سال قول می‌دهد که چهار سال دیگر می‌خواهم این کار را انجام دهم؟ شما اعلام کردید که صد روزه بعد از تشکیل دولت بعد نسبت به اقدامات اعلام خواهید کرد، شما صد روز وقت دارید و در همین دولت شروع کنید.
سید ابراهیم رئیسی افزود: چهار سال کشور را معطل گذاشتید به‌ناحق و ناروا، الآن هم دارید می‌گویید، کشاورزها، صد روز دیگر من اعلام می‌کنم این‌طور شده، شما یکی از گلابی‌هایی که از برجام باید می‌چیدید سرمایه‌گذاری‌های خارجی بود، عدد سرمایه‌ گذاری خارجی را خودتان بگویید چقدر است؟

** قالیباف
قالیباف با اشاره به اینکه مشکل صادرات با وجود همین عملکرد و روحیه 4 درصدی‌ها که اجازه نمی‌دهند، حل نخواهد شد، چرا که منفعت آنها در واردات است، گفت: نکاتی توسط آقای جهانگیری در این موضوع مطرح شد که دروغ آشکار است، به وقتش باید حتماً به این موضوع رسیدگی شود.
قالیباف ادامه داد: گفتند 2 هزار و 200 میلیارد دزدی در املاک نجومی اتفاق اقتاده است. مشاور آقای روحانی یعنی آقای نجفی یک جلسه گذاشت و به گفته دادستان تهران در آن جلسه گفتند معادل‌سازی کنیم و املاک نجومی را مطرح کنیم و کار سیاسی انجام دهیم تا جلوی خرابکاری و کثافت‌کاری حقوق‌های نجومی گرفته شود.

** سید مصطفی هاشمی‌طبا
هاشمی طبا با بیان اینکه می‌گویند گمرک ایران مبادی را جلوگیری از قاچاق محکم کرده است‌،گفت: از مناطق آزاد 450 میلیون دلار قاچاق وارد کشور می‌شود؛ باید مشخص شود چه کسانی از 114 اسکله کشور قاچاق وارد می‌کنند و چرا این افراد تا کنون شناخته نشده‌اند و چرا به مردم معرفی نمی‌شوند؟
سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه نظام بانکداری فعلی ما یک نظام بانکداری اروپایی است، گفت: ما عقود اسلامی را بر بانک‌ها سوار کرده‌ایم و از آن به عنوان یک پوشش استفاه می‌کنیم و مسئولان بانک‌ها دقیقا نمی‌دانند چه چیزی را امضا می‌کنند؟

** روزنامه خراسان جنوبی
روزنامه خراسان جنوبی در مطلبی با عنوان گزارشی از سومین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری مطلب یکی خبرگزاری ها را منتشر کرد و نوشت: سومین مناظره شش نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی بعد از ظهر روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه میان مصطفی میرسلیم، اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف، مصطفی هاشمی‌طبا، حسن روحانی و ابراهیم رئیسی برگزار شد.
سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روزجمعه با محور مسایل اقتصادی همزمان و بطور زنده از شبکه یک، شبکه خبر و رادیو ایران پخش شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
6054* 7559* 2047* خبرنگاران مریم پنجابی و امیرشاهین نایبی فر- انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.