به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داود شهرکی گفت: هم اکنون 147 میلیون تن زغال سنگ حرارتی در منطقه معدنی « مزینو » طبس ذخیره شده است.
نیروگاه حرارتی زغال سنگ سوز طبس در 85 کیلومتری جنوب شهر طبس قرار دارد.
وی افزود: معادن زغال سنگ این نیروگاه روباز است و با توجه به نیاز سالانه نیروگاه به 2 تا سه میلیون تن زغال سنگ، معادن آن سوخت، 50 سال نیروگاه را تامین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این نیروگاه با توجه به ذخایر غنی زغال سنگ در طبس از اطمینان بالایی در تامین انرژی برخوردار است، تصریح کرد: هزینه پایین، دسترسی آسان، صرفه جویی قابل توجه در گاز طبیعی و همچنین موضوع پدافند غیر عامل از دیگر مزایای استفاده از زغال سنگ به عنوان سوخت نیروگاه است.
رئیس سازمان صنعت استان با اشاره به اهمیت جایگاه زغال سنگ در حوزه سوخت و انرژی و ورود آن به سبد انرژی به عنوان یک حامل جدید عنوان کرد: نیروگاه یادشده به عنوان اولین نیروگاه زغال سنگ سوز ایران پس از تکمیل طرح و دریافت فاینانس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
زمانی، معاون طرح نیروگاه زغال سنگ سوز طبس با بیان سرمایه گذاری 20هزار میلیارد ریالی در این نیروگاه گفت: ایجاد اشتغال برای بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و پایداری شبکه برق در شرق و جنوب شرق کشور از اهداف مهم این احداث این نیروگاه است.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد.
2047*دریافت و انتشار* عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.