به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی، مجید درویشی افزود: این افزایش در اجرای مصوبه هیات وزیران و در اجرای مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی شامل حقوق و مزایای جانبی (کمک هزینه عائله مندی ، اولاد ، کمک هزینه مسکن و بن ) آنان اعمال شد.
وی با بیان اینکه مهمترین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مستمری هاست، افزود: میزان و نحوه برقراری مستمری ها در قانون آمده است.
وی ادامه داد: طبق ماده ٩٦ قانون تأمین اجتماعی افزایش مستمری باید برابر افزایش هزینه های زندگی و نرخ تورم برای سایر سطوح مستمری بگیری باشدکه در سال ٩٦، میزان افزایش حقوق حداقلی بگیران تا ١٤,٥ درصد تعیین شده است.
وی افزود: برای سال جاری رشد ١٢,٥ درصدی حقوق برای سایر سطوح مصوب شده که آن هم بالاتر از نرخ افزایش حقوق شاغلان و پنج درصد بالاتر از نرخ تورم است.
درویشی حداقل مستمری قابل پرداخت در سال 96 را 11 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: افرادی که تا پایان سال 95 در ردیف مستمری بگیران قرار گرفته اند شامل این افزایش خواهند شد .
وی ادامه داد: بار مالی ما به‌التفاوت به وجود آمده را دولت تعهد کرده است .
درویشی در باره زمان اعمال افزایش حقوق ها گفت: از اردیبهشت ماه افزایش حقوق ها اعمال می شود و ما به ‌التفاوت فروردین ماه در خرداد ماه واریز خواهد شد.
وی در باره افرادی که کمتر از ٣٠ روز حقوق دریافت می کنند ،گفت: اینکه اگر شخصی کمتر از ٣٠ روز حق بیمه پرداخته و بازنشسته شده است مشمول افزایش حقوق مانند حداقلی بگیران کنیم از عدالت به دور است اما با این حال حقوق افراد بازنشسته با ١٠ روز حقوق هم امسال ١٤,٥ درصد افزایش پیدا می کند.
2047* دریافت و انتشار * عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.