در کشور های حامی دموکراسی و مردم سالاری عموما سرنوشت و آینده کشور از طریق خود مردم به وسیله انتخابات تعیین می شود و مردم در یک فرآیند تصمیم گیری برای ادراه بخشی از امور عمومی خود، شخصی را انتخاب می کنند.
با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و آری گفتن 98 درصدی مردم در سال 58 به «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اولین حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور رقم خورد.
تاکید های مکرر رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از آغاز حکومت جمهوری اسلامی در ایران در بحث انتخابات، و از طرفی ولایتمداری مردم باعث شده است که انتخابات هر دوره نسبت به دوره گذشته اش پر شورتر برگزار شود، زیرا مردم آگاهند و تصمیم گیری و حضور در انتخابات را یک حق و تکلیف بزرگ می دانند.
استکبار جهانی از همان آغاز پیروزی انقلاب به گونه های مختلف، قصد تخریب آرمان هایی را دارد که مردم این سرزمین با خون و دل آنها را به دست آورده اند و در همین ارتباط مردم باید با حضور پر شور و با نشاط تر از سال های گذشته در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز 29اردیبهشت ماه با اقتدار وارد شوند تا خاری بر چشم دشمنان باشند.
انشاا...

** حضور پر شور مردم در انتخابات ناامیدی را بر چهره دشمنان نظام نمایان می کند
امام جمعه اسدیه مرکز شهرستان درمیان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در ارتباط با اهمیت حضور مردم در انتخابات، می گوید: حضور پر شور مردم در انتخابات، نا امیدی را بر چهره دشمنان نظام نمایان می کند و مردم ایران با حضورشان ثابت می کنند که پای آرمان های نظام ایستاده اند.
حجت الاسلام علیرضا حسینی، افزود: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران در شعاری که به تایید امام و مردم رسید استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که انتخابات نقطه تحقق این امر مهم است.
به گفته وی در همه ارکان این شعار تحقق یافته است، رای و نظر مردم به عنوان یک اصل محسوب می شود و انتخاب و انتخابات، آرمان و هدیه ای است که شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به این کشور ارزانی دادند.
وی با اشاره به این سخن امام سجاد(ع) که می فرمایند« انسان موجودی شاکر است
» عنوان کرد: شاکر به معنای واقعی کلمه یعنی انسان انتخاب گر است و در انتخابش به رعایت اولویت ها می پردازد.
حجت الاسلام حسینی، اظهار کرد: ما اگر بخواهیم یک نظام انسانی و اسلامی داشته باشیم باید از ارمغانی که هدیه گرفته ایم به نفع خود و بهبود اوضاع کشور استفاده کنیم که تحقق این مهم جز با شرکت پر شور مردم در انتخابات میسر نخواهد شد.
وی تصریح کرد: از آنجایی که همه چیز را همگان دانند و در شور و مشورت آنقدر حکمت نهفته است که خداوند منان پیامبرش را به مشورت و کار جمعی رهنمود می کند پس آحاد جامعه در هر سلیقه و گرایشی که هستند باید در تعیین سرنوشت آینده کشور سهیم باشند زیرا حضور در انتخابات حق و تکلیف مردم است.
وی در ادامه با بیان این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند « آنهایی که نظام را هم قبول ندارند برای کشور و سرنوشت خودشان در انتخابات شرکت کنند» افزود: مردم با حضور پر شور خود از بین صالحانی که شورای نگهبان انتخاب کرده، اصلح تر را انتخاب کنند تا موجب بهبودی و پیشرفت آینده کشور شوند.

** ورود به عرصه انتخابات یک تکلیف الهی است
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، هم تاکید کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات یک تکلیف الهی است و مردم ایران همانگونه که در 38 سال گذشته اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشانده اند باید با حضور خود روحیه انقلابی گریشان را به نمایش بگذارند.
مجید کریمیان با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند«من انقلابی ام» عنوان کرد: کلمه من انقلابی ام باید کلید واژه اصلی انتخابات قرار گیرد تا استکبار جهانی درک کند که انقلاب اسلامی ایران تمام شدنی نیست بلکه همیشه در حال تکرار است.
وی اظهار کرد: نگاه همه مردم ایران به همه ساختار مملکت انقلابی بودن است و انقلابی بودن زاییده تفکری است که این نظام مقدس را به وجود آورد.
به گفته وی در همین ارتباط مردم باید بدون هیچگونه گرایش چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلبی در انتخابات شرکت کنند و فقط با روحیه انقلابی گری انتخاب کنند و خود را یک انقلابی واقعی بدانند.
وی تصریح کرد: وقتی شور و شعف مردم در انتخابات حس می شود بی شک آنچه نمایان است همان روحیه انقلابی است زیرا مردم به پشتیبانی از شهدایی حضور می یابند که از هیچ چیزی حتی جانشان برای انقلاب و آرمان هایش دریغ نکردند.
وی در ادامه از تمام مردم همیشه در صحنه ایران خصوصا خراسان جنوبی خواست که با وحدت کلمه «من انقلابی ام» در انتخابات شرکت کنند و کسی را انتخاب کنند که از جنس مردم باشد و ولایت پذیری و گوش به فرمان بودن به ولایت فقیه را در صدر امورش قرار داده و دلسوز نظام و ادامه دهنده راه شهدا باشد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
سید مصطفی آقا میرسلیم، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول کنونی رئیس جمهوری ایران، سید ابراهیم رئیسی، متولی آستان قدس رضوی، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و سید مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی، نامزد های انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047 * خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن- انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.