به گزارش ایرنا، داوود سلیمانی یکشنبه شب در مراسم افتتاح ستاد انتخابات حجت اسلام والمسلمین حسن روحانی در شهر طبس از توابع استان خراسان جنوبی افزود: معنای شعارهای عوام گرایانه این است، نان 10 هزار ریالی را باید 100 هزار ریال خرید، فکر نکنید با چنین یارانه ای به پول جیب شما کمک می‌شود.
وی ادامه داد: مخالفان اصلاحات و از یاران اصولگرایان به این شعارها معترض شدند و حتی آیت الله مکارم شیرازی از وعده های اقتصادی نامزدها انتقاد کرد.
وی با بیان این که برای ایجاد هر فرصت شغلی به یک میلیارد تا سه میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است، افزود: هر کس وعده دهد 2.5 میلیون شغل ایجاد می کند، باید رشد اقتصادی ایران به 18.5 درصد برسد، این محال است مگر پس از 14 سال؛ لذا دروغ می گوید.
سلیمانی گفت: دولت روحانی در وضعیتی کشور را تحویل گرفت که ایران در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همانند یک ساختمان کلنگی بود.
وی با انتقاد از سیاست های دولت های نهم و دهم افزود: مشخص شد چگونه منابع اقتصادی نادرست به کار گرفته شد و در سیاست خارجی به کجا رفتیم و با کاغذ پاره خواندن قطعنامه ها چه بر سر ما آوردند، صادرات نفت به کمترین رقم در طول تاریخ انقلاب اسلامی رسید.
نماینده مردم تهران در مجلس ششم بیان کرد: رشد اقتصادی هشت درصد دولت اصلاحات به منفی 6.5 و 0.8 درصد تنزل کرد، تورم 10 و 11درصد دوران اصلاحات به 36 تا 38 درصد رسید.
وی ادامه داد: در دولت های نهم و دهم، هفت هزار و 500 بنگاه تولیدی با وجود 734 میلیارد دلار درآمد ارزی، تعطیل شد، درها یکی پس از دیگری در اثر تحریم ها به روی کشور بسته شد.
وی افزود: در این دولت نمی توانستیم پول حاصل از فروش نفت را به کشور انتقال دهیم، به کشور مصرف کننده کالاهای بی کیفیت چینی و هندی تبدیل شده بودیم و کارگاه های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل شد.
سلیمانی ابراز کرد: از یک سو تحریم بودیم، نمی توانستیم نفت استخراج شده را در بازار جهانی بفروشیم، از سوی دیگر نیاز به پول داشتیم، این شیوه مدیریت به سیاست دلالی کمک کرد.
وی اظهار کرد: 450 هزار ریال بابت یارانه به ملت داده شد، در پایان دولت دهم ارزش 10هزار ریال به سه هزار ریال رسید و ارزش پول ملی یک سوم شد.
نماینده مردم تهران در مجلس ششم بیان کرد: در دولت های نهم و دهم فضای بین المللی به گونه ای پیش رفت که هفت قطعنامه ظالمانه علیه ایران تصویب شد، یکی از آنها ذیل بند 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل بود.
وی ادامه داد: هر کشوری زیر این بند قرار گرفت با جنگ و خونریزی رو به رو شد، نام آن تحریم جهانی و اجازه اقدام نظامی است، عراق و لیبی نمونه این کشورهاست، که با آنها چه کردند.
سلیمانی با اشاره به آثار تحریم ها گفت: سال 76 به عنوان نماینده مجلس از عسلویه بازدید کردم، زمین بیابان بود پایان سال 80 برای بازدید رفتم، هشت فاز عسلویه راه اندازی شده بود و 60 هزار نیروی متخصص جوان ایرانی کار می‌کردند تا فاز 12 و 14 هم تعریف کرده بودند که هر سال یک فاز اضافه شود.
وی ادامه داد: در دوران تحریم تمام تعطیل شد، 2هفته پیش حجت الاسلام روحانی چهار فاز دیگر را افتتاح کرد یعنی با 80 هزار نیرو این مجموعه آغاز به کار کرد.
سلیمانی با بیان این که برخی در مناظره ها خلاف واقع گفتند، افزود: برجام کار بزرگی بود اما تحقیرش کردند و گفتند تحریم ها اصلا برداشته نشد، این دروغ مسلم است.
وی با اشاره به تلاش های تیم دیپلماسی کشور در مذاکرات با 6 قدرت جهانی گفت: معنای توافق این است، چیزی بدهیم و چیزی بگیریم؛ در ازای قطعنامه های سازمان ملل هیچ کشوری بدون جنگ از زیر قطعنامه ها خارج نشد اما دولت آقای روحانی بدون جنگ با همین تیم کارشناسی از زیر قطعنامه ها خارج شد.
طبس با 75 هزار تن جمعیت و 57 هزار کیلومتر مربع مساحت، در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احزار صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
7217*2047* 1175 خبرنگار: سجاد نجفی* تنظیم: عباسقلی اشکورجیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.