در ادامه این سرمقاله آمده است: نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر بیرجند برای شما برنامه دارند، هم برای خدمت به شما و هم برای جذب رأی شما.
قیمتش برای آنها چندان مهم نیست؛ گاهی زیاد، گاهی کم.
آنها و تیم قوی و حرفه ای مشاورانشان برای جذب رأی شما، حتی گاهی درباره ی چگونه صحبت کردنشان، چگونه نشستنشان و چگونه نگاه کردنشان هم برنامه ریزی می کنند، برای اینکه روی چه شعارهایی تاکید کنند و به کدام قسمت از مشکلات جامعه به صورت ویژه تری بپردازند.
برای اینکه پاشنه های آشیل رقبا را نشانه بگیرند و البته نبض جامعه و مردم هم به دستشان باشد ساعت ها طرح ریزی کرده اند.
برای اینکه روزهای قبل از سخنرانی ها و روزهای بعد از سخنرانی های مهم، فضا سازی مستقیم و غیرمستقیم رسانه ای داشته باشند پول خرج می کنند و خلاصه برای تأثیرگذاری روی رأی شما حتی تا لحظه ای که آن را روی برگه مخصوص رأی می نویسید و یا حتی لحظه ای که می خواهید به داخل صندوق جمع آوری آرا بیندازیدش تلاش می کنند.
این یک تلاش مذموم نیست،بلکه تلاشی کاملا حرفه ای hست که در همه جای دنیا با مراتبی بالاتر یا پایین تر از این هم در جریان است، ما من و شما قرار نیست به تبلیغات رأی بدهیم.
من و شما قرار است به تفکرات، به برنامه ها و به ایده های نامزد مورد نظرمان رأی بدهیم.
هر رأی ما، یک انتخاب و یک «آری» به نامی از نامزدهای مورد علاقه ی ماست که قرار است در لباس یک رئیس جمهور یا در لباس عضوی از اعضای شورای شهر، فرداها به نمایندگی از ما تلاش کند و برای ما خدمت نماید.
شیوه و شگردهای متنوع و متعدد روانی در عرصه ی تبلیغات به ویژه در فضای مجازی، امروز تا حدودی روی لنز شیشه های رصد واقعی غبار نشانده و احیانا اگر مقداری کم دقت و عجول باشیم، در انتخاب هایمان دچار اشتباهمان خواهد کرد.
تبلیغات، به ویژه تبلیغاتی که در عرصه سیاست رواج یافته است، به شدت با تکنیک های عملیات روانی آغشته شده و کار را برای انتخاب های درست، دشوار کرده است.
یک تبلیغ می تواند از یک نامزد اسطوره در شهر بیرجند برای ما نامزدی منفور بسازد و در مقابل از نامزدی که نه توان کار و نه توان عمل دارد و حتی بین مردم این شهر هم شناخته شده نیست، نامزدی قهرمان و یکه تاز میدان ظاهر کند.
در انتخابات پیش رو به دلیل اهمیت و توجه ویژه تر جامعه به انتخاب رییس جمهور، تقریبا می توان به انتخاب هایی به دور از تأثیر تبلیغ در این عرصه امیدوار بود.
اما در انتخابات شوراها به دلیل عدم شناخت مناسب و کافی و هجمه شدید تبلیغاتی و تلاش بازیگران این عرصه برای ربایش فکر و ذهن مخاطبین، کار کمی سخت تر می شود.
ما همان قدر که نسبت به رأی خود در انتخاب یک رئیس جمهور مدیون هستیم، به همان اندازه در انتخاب 9 نفر عضو شورای شهر نیز مدیون آرای خودمان خواهیم بود.
نامزدها چه در عرصه ریاست جمهوری و چه در عرصه شوراها، در روزهای آینده تلاش خواهند کرد رأی من و شما را از آن خود کنند، بنابراین هوشیارتر باشیم، هوشیارتر از هر زمان که در دامگه تبلیغات گرفتار نشویم.
خوب بشنویم، خوب ببینیم، خوب و عمیق و بی طرف تحلیل کنیم و درست انتخاب نماییم و رأی بدهیم؛ و مقید باشیم که به نامزد محبوبمان و به تفکر و نظر و برنامه های او رأی بدهیم نه به تبلیغاتش.
درغیر این صورت، ما بازنده ی این عرصه هستیم و تبلیغات، برنده ی میدانی خواهد بود که از پیش برای بازنده شدن ما همه ی مهره هایش را چیده اند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
* 3215* 2047* خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.