سید علی اکبر پرویزی روز یکشنبه در آیین تجلیل از 15 استاد نمونه دانشگاه بیرجند که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش برگزار شد، افزود: وظیفه ما تسهیل حضور مردم برای رای دادن و ایجاد اطمینان از صیانت آرای آنهاست.
وی اظهار کرد: 29 اردیبهشت فضای انتخابات به خوبی مدریریت خواهد شد، آنچه مردم انتخاب کنند مورد قبول همه خواهد بود، چون تبعیت از رای مردم تکلیف برای نظام و حاکمیت است.
وی ادامه داد: به عنوان مجری انتخابات هرچه تشخیص مردم باشد با امانت کامل اعلام می کنیم، امیدواریم منشا خیر و خدمت برای کشور باشد.
وی تصریح کرد: فضای جامعه باید با نشاط شود، همه انگیزه حضور داشته باشند حتی کسانی که ممکن است با بخشی از بدنه حاکمیت انتقادی داشته باشند در عرصه انتخابات حضور یابند تا مشارکت حداکثری مدنظر مقام معظم رهبری محقق شود.
وی اضافه کرد: تاکید معظم له بر شرکت حداکثری مردم در انتخابات است،این حضور موجب افزایش ضریب امنیت عمومی در داخل و خارج است و حمایت بیشتر مردم از نظام موجب ایجاد آرامش خاطر در درون می شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در بعد آموزش اقدام های خوبی در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی استان انجام شده است.
پرویزی اظهار کرد: اما، در حوزه پژوهش و تحقیق در بخش کاربردی فاصله زیادی داریم ، هر سال یک درصد بودجه دستگاه ها باید صرف پژوهش شود.
وی یادآور شد: رابطه دانشگاه ها با صنعت ضعیف است، هیات رئیسه دانشگاه اگر جلسه کاربردی مشخص برای بهبود وضعیت صنعت استان با دانشگاه برگزار کند، استانداری آماده کمک در این بخش است.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بخش صنعت، دانشگاه هم ظرفیت علمی بالایی دارد اگر از این ظرفیت درست استفاده شود موجب توسعه خراسان جنوبی می شود.
وی تاکید کرد: امسال 40 هزار میلیارد ریال اعتبار به تجهیز آموزشی و آزمایشگاهی اختصاص یافت، که 16 هزار میلیارد ریال آن فقط در اختیار آموزش عالی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: اگر به سوی فعالیت کاربردی حرکت شود یادگیری تسهیل می شود چون کار عملی با محفوظات تفاوت داشته و کمتر فراموش می شود.
دانشگاه بیرجند نخستین مرکز آموزش عالی استان است که خرداد ماه سال 54 مجوز شورای گسترش وقت را برای ایجاد موسسه آموزش عالی اخذ کرد .
هم اکنون حدود 51 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی در حال تحصیلی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.