سرهنگ پاسدار صفر علی اسماعیلی، روز یکشنبه در همایش و کارگروه آموزشی 400 جهادگر نمونه استان با عنوان رسم هجرت در بیرجند، افزود: سازمان بسیج سازندگی یکی از از فرصت های اصیل انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به محرومان است که رهبر معظم انقلاب با تشخیص دقیق و درست خودشان این تشکیلات را در سپاه پاسداران راه اندازی کردند.
به گفته وی فرمان مقام ولایت و مخاطبان زیاد این سازمان، همواره کار را بر دوش جهاد گران سنگین تر کرده زیرا هدف اصلی خدمت در این تشکل، خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه است.
وی ادامه داد: یکی از افتخارهای سپاه از ابتدای تشکیل تاکنون، پشتیبانی و همراهی شایسته به مردم بود، چه در اوایل انقلاب، چه زمان دفاع مقدس و چه اکنون که سازندگی و محرومیت زدایی با فرمان رهبری در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پشتیبانی مردم این مهم را تثبیت می کند که بسیج سازندگی جای عمل است و با شعار نمی شود کار را به پیش برد و بسیج سازندگی در ادوار مختلف نشان داد که با بودجه بسیار کم باز هم می شود خروجی های بالایی را به دست آورد.
وی تصریح کرد: در بسیج سازندگی این موقعیت فراهم است تا هر کسی که دغدغه خدمت بدون منت دارد بتواند وارد شود و در نقاط محروم با انگیزه و علاقه ای که دارد با جدیت با محرومیت مبارزه کند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ اسماعیلی، اظهار کرد: حضور جهادگران در مناطق محروم آنقدر برای مردم مایه خیر و برکت است که هنگام پایان ماموریت محرومان با چشمان گریان از جهادگران خداحافظی می کنند.
وی ادامه داد: محرومیت در برخی مناطق به علت وسعت زیاد استان و خشکسالی های متمادی، مهاجرت بی رویه را به حاشیه شهرها به دنبال داشت و برخی از روستاها خالی از سکنه شد، با اینکه دولت های گذشته کارهای زیر بنایی و روبنایی زیادی را در این مناطق انجام دادند، اما مهمترین دغدغه مردم روستایی اشتغال است.
وی تاکید کرد: گروه های جهادی با حضور در این مناطق باید با توجه به سازندگی به فکر ایجاد اشتغال پایدار برای مردم روستاها باشند و شغل هایی را آموزش دهند که کالای تولید شده بازار فروش داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه سال های گذشته تسهیلات زیادی به مشاغل خانگی در مناطق محروم اختصاص یافت، متاسفانه برخی از این شغل ها به دلیل نبود بازار فروش مناسب محصول تعطیل شد، امیدواریم جهادگران در این امر هم وارد شوند تا شغل های پایدار یکی پس از دیگری در این مناطق به وجود آید.
جهادگران حاضر در این کارگاه پس از گذراندن کلاس های تخصصی در موارد خاص، تابستان 96 به مناطق محروم مورد نظر اعزام خواهند شد.
خراسان جنوبی با 769هزار نفر جمعیت با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.