در این جشنواره 120 آشپز با انواع آبزیان غذاهای متنوعی طبخ و دست پخت خود را در معرض داوری قرار دادند.
در پایان از 30 آشپز برتر طبخ آبزیان و غذاهای دریایی خراسان جنوبی تجلیل شد.

** تولید هزار و 50 تن انواع آبزیان در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز به خبرنگاران گفت: سال گذشته هزار و 50 تن انواع آبزیان خوراکی در استان تولید شد که 650 تن آن ماهی گرمابی و 400 تن ماهی سردآبی بود.
هاشم ولی پور مطلق به وجود بیش از 700 استخر دو منظوره پرورش آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: برای اخذ استعلام صدور مجوز استخرهای دو منظوره، با دستگاه های مربوط هماهنگی های لازم صورت گرفت تا ظرفیت ایجاد استخر، با هدف پرورش آبزی پروری، نگهداری آب و افزایش بهره وری منابع آب در استان افزایش یابد.

** افزایش پنج درصدی پرورش آبزیان در خراسان جنوبی
رئیس سازمان شیلات ایران نیز امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارشی که سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارایه کرد بودجه های عمرانی نسبت به سال 91 بیش از چهار تا پنج برابر افزایش یافت و تولید استان به هزار تن می رسد.
حسن صالحی ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از لحاظ منابع آبی فقیر است لذا میزان تولید آبزیان در چند سال اخیر نشان از توسعه مهم این صنعت در استان دارد.
وی بیان کرد: امروز 30 هزار قطعه بچه ماهی کپور برای پرورش در 50 مزرعه در بیرجند توزیع شد، امید است با توسعه بودجه عمرانی و حمایت های ترویجی که جهاد کشاورزی استان خواهد کرد بتوان تمام استخرهای ذخیره آب کشاورزی را هم برای غنی کردن خاک باغ و مزارع داشته باشیم.
معاون وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد در این صورت شاهد افزایش بهره وری از آب برای تولید غذا در روستاهای استان باشیم.
وی یادآور شد: سرانه مصرف آبزیان در خراسان جنوبی حدود چهار کیلوگرم و متوسط کشوری 10.6 کیلوگرم است، تلاش داریم به زودی سرانه مصرف استان به متوسط کشوری برسد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.