به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، مهدی جعفری افزود: این پروژه ها شامل ساخت و بهسازی راه است، عملیات اجرایی بقیه پروژه ها تا پایان تیر ماه 96 به اتمام خواهد رسید.
وی اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها احداث باند دوم زاهدان - بیرجند به طول 20کیلومتر است که 9کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید و تاکنون 36 کیلومتر از پروژه 50 کیلومتری بهسازی محور کرمان - دیهوک انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان از اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی « بهسازی محور تربت حیدریه - خواف - سه راهی « نشتیفان» و کالشور- سه راهی سنگان -تایباد و محور راه قاین- ابراهیم‌آباد -کالشور خبر داد.
وی یادآور شد: محور تربت حیدریه - باخرز - تایباد» به طول 10 کیلومتر ، «بهسازی راه اصلی فردوس - سرایان - آفریز - روم » به طول هشت کیلومتر، «احداث راه اصلی سربیشه - درح - میل78 »به طول هفت کیلومتر به بهره بردری رسید.
به گفته وی «احداث راه اصلی قاین-حاجی‌آباد» به طول 12 کیلومتر، «بهسازی راه زابل- نهبندان و زابل- میلک» به طول 12 کیلومتر و «قطعه یک بیرجند - قاین» به طول پنج کیلومتر، « فردوس- بجستان» به طول 16کیلومتر و «فردوس-دیهوک» به طول 12 کیلومتر از دیگر پروزههاست.
وی گفت: در این راستا تاکنون چهار کیلومتر از پنج کیلومتر باند دوم یزد - طبس ساخته شد و چهار کیلومتر از 20 کیلومتر پروژه بهسازی راه اصلی محور نائین- انارک - خور-طبس پیشرفت دارد.
وی یادآور شد: همچنین قطعه دوم گناباد - قاین تکمیل شد و 6کیلومتر از 10 کیلومتر قطعه سوم گناباد - قاین و یک کیلومتر از قطعه دوم بیرجند - قاین به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان، احیا و مرمت محور تاریخی بهارستان - چهاردرخت به طول 750 کیلومتر است که 100 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به 100 کیلومتر آزاد راه ، 400 کیلومتر بزرگراه و 300 کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، با اذعان بر پایین بودن شاخص راه در این استان افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769هزار نفر است که 59درصد در 28شهر و بقیه در روستاها(20تا 100خانوار) و آبادی( 1تا 19خانوار) زندگی می کنند.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
2047*دریافت و انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.