محمدرضا امیرحسنخانی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام شهید مطهری و معلم در طبس افزود: با ایجاد این مجمع امیدواریم بخشی از مشکلات اشتغال جوانان در این شهرستان حل شود.
وی ادامه داد: در شهرک صنعتی طبس به دلیل اینکه زیرساخت برق کافی نیست امکان توسعه نیست.
این نماینده مجلس بیان کرد: پیگیری هایی برای رفع این مشکل انجام شده است و مسئولان شهرستان هم پیگیری کنند و با حل این مشکل یکی از جاهایی که می توان در طرح تکاپو استفاده کنیم شهرک صنعتی خواهد بود.
وی عنوان کرد: پیگیری می کنیم که در طبس واحد نساجی راه اندازی شود.
به گفته امیرحسنخانی ،میزان بیکاری در طبس علی رغم وجود معادن بسیار زیاد و فعال، بالا است.
وی تاکید کرد: بعضی نمی خواهند این را بپذیرند و دایم نرخ بیکاری را پایین جلوه می دهند و همین باعث شده است ما مورد توجه کمتری قرار بگیریم.
نماینده طبس، فرودس، بشرویه و سرایان در مجلس افزود: می گویند نرخ بیکاری در خراسان جنوبی 2درصد کمتر از متوسط کشوری است که ما این آمارها را خیلی قبول نداریم و در جلسات مختلف هم اعلام کردیم.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی کارخانه زغال کک طبس و معدن پروده 4 افزود: باید این کارخانه ها فعال شوند تا بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
امیرحسنخانی با اشاره به سفر معاون وزیر راه به خراسان جنوبی افزود: در دیداری که با مهندس امینی معاون وزیر داشتیم وی بیشتر وقت خود را صرف بررسی راه های حیطه طبس کردند که جای قدردانی دارد.
وی با اشاره به نظارت بر انتخابات شوراها افزود: در مرکز استان جلسات متعددی در این خصوص داشتیم و بسیاری از کاندیداها را فراخواندیم و نقطه نظر خود را بیان کردند و تعداد زیادی از کسانی که رد صلاحیت شده بودند به انتخابات شوراها برگشتند.
نماینده طبس، فرودس، بشرویه و سرایان در مجلس اظهار کرد: امیدواریم مردم نیز به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند چون موضوع اصلی در انتخابات حضور حداکثری مردم است که مورد نظر مقام معظم رهبری است و ما را در مقابل تعارضی که علیه ما انجام می شود بیمه می کند.
امیرحسنخانی با اشاره وضعیت خشکسالی در استان افزود: تصور می شد که با بارندگی هایی میزان بارش ها بیشتر از سال گذشته باشد، متاسفانه چنین نیست و حتی از سال گذشته بارندگی کمتری بود.
وی ادامه داد: در موضوع اعتبارات خشکسالی و بحران باید طبس با وضعیتی که دارد به صورت ویژه دیده شود.
نماینده طبس، فرودس، بشرویه و سرایان در مجلس با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت شهید مطهری گفت: استاد شهید مطهری معلمی توانمند، فقیه بسیار دانا، اسوه برجسته و نویسنده ای توانمند و اسلام شناسی بسیار قدرتمند بود.
وی افزود: هنوز کتاب های شهید مطهری مورد استفاده بسیاری از دانش پژوهان است و کمتر توانسته ایم جایگزینی برای کتاب ایشان پیدا کنیم.
طبس با 75هزار نفر جمعیت و 57هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
هم اکنون حدود سه هزار نفر در چهار واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی شهرستان طبس در حال تحصیل هستند.
طبس با 75هزار نفر جمعیت و 57هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد. شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.