علی اصحابی روز چهارشنبه در جشنواره توانمد سازی صندوق های اعتباری خرد روستایی خراسان جنوبی در روستای نصر آباد بخش مرکزی شهرستان خوسف افزود: این میزان تسهیلات نسبت به هشت سال قبل 40 درصد رشد دارد.
وی بر اخذ ضمانت تسهیلات در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: همکاران صندوق کار آفرینی امید استان برای طرح مشارکتی نسبت به اخذ ضمانت ها و وثایق با حضور در روستاها اقدام می کردند.
وی بر احیای صندوق های خرد روستایی اشاره کرد و گفت: با کمک های دولت تدبیر و امید در سال گذشته 600 صندوق با 180 هزار نفر تحت پوشش با بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات احیا شده است.
وی با انتقاد از بعضی سیاست ها که هدف آن مستمری بگیر کردن افراد در مناطق روستایی است، یادآور شد: باید همه توان خود را برای ایجاد خودباوری و خود اشتغالی در روستاها به کار گیریم.
اصحابی بر ایجاد زنجیره خدمت در صندوق های خرد روستایی تاکید کرد و افزود: باید برای رفع مشکل فروش محصول با استفاده از ایده های جدید و استفاده حداکثری از جوانان تحصیل کرده استفاده کنیم .
وی اضافه کرد: شناخت و به کارگیری مجموعه منابعی که در روستاست و تشویق و ترغیب آنها بویژه قشر بانوان در صندوق های خرد، حمایت و تقویت این صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، ایجاد کند.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد: خراسان جنوبی در بحث اعطای تسهیلات طرح های مشارکتی همچون تولید و فرآوری زرشک و پرورش شتر مرغ از اولویت های صندوق کارآفرینی امید است.
وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد با این تفاهم نامه دهیاران به عنوان عوامل توسعه روستاها به هم افزایی اعتبار اختصاصی از سوی این سازمان و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کشور نسبت به احیای توانمدی های و ظرفیت های هر روستا اقدام خواهند کرد.
وی به اعطای تسهیلات به بانوان علاقه مند در روستاها به ایجاد فروشگاه های اینترنتی اشاره کرد و افزود: این افراد می توانند برای فروش محصول صندوق های خرد روستایی با دریافت تسهیلات نسبت به راه اندازی بازارچه های مجازی اقدام کنند.
وی از موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سالجاری با این مبلغ به همه روستاها تسهبیلات ارزان قیمت به صورت هدفمند برای توسعه اشتغال محلی اعطا شود.
اصحابی یادآور شد: با توجه به اعتباری که دولت برای مناطق روستایی در سال 1396 در نظر گرفته میزان تسهیلات صندوق های خرد روستایی از 300 میلیون ریال به 600 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
همچنین فرماندار خوسف در این جشنواره ابراز امیدواری کرد: اگر شرایط اولیه برای اشتغال توسط متقاضیان ایجاد شود تسهیلات لازم توسط دولت پرداخت خواهد شد.
محمد شفیعی افزود: سال گذشته 210 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های مشارکتی توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
فرماندار خوسف ابراز امیدواری کرد که با تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید ؛ شاهد احیای هر چه بیشتر صندوق های خرد روستایی در این شهرستان و خراسان جنوبی باشیم.
همچنین در این جشنواره از مدیران موفق صندوق های خرد روستایی استان با اهدای لوح تجلیل شد.
شهر خوسف در 36 کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
س.ا.م.2047* خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد- انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.