محمدبشیری زاده روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان، افزود: تامین شغل برای معتادان بهبود یافته به عنوان قشری که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از بازگشت آنان به دامان اعتیاد است .
وی بیان کرد: باید خانه های مخروبه در داخل شهرهای شهرستان برای جلوگیری از ورود افراد معتاد به این مکان ها ساماندهی یا تخریب شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته برای خرید متادون برای افراد معتاد شهرستان 150 میلیون ریال بودجه اختصاص یافت، گفت: برای ادامه درمان نیاز است امسال نیز برای خرید متادون بودجه ای به شهرستان اختصاص یابد.
فرماندار درمیان یادآور شد: باید در خانواده ها نیز از ابتلای والدین به اعتیاد جلوگیری کرد تا موجب اعتیاد و گرایش فرزندان به مواد مخدر نشوند و همچنین از فروپاشی برخی از این خانواده ها به جهت اعتیاد یکی از زوجین به مواد جلوگیری کنیم.
به گفته وی پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر باید با تلاش مسئولان همگانی شود تا بشود با این معضل برخورد جدی صورت گیرد و از آسیب هایی که می تواند مواد مخدر داشته باشد کمتر شود.
بشیری زاده از مسئولان خواست برای درمان و پیشگیری از اعتیاد طرح های برنامه محور و عملی ارائه دهند.
وی افزود: دستگاه هایی که دارای ارتباطات موثر و بیشتری با عموم مردم هستند از قبیل بسیج، امور مساجد، سازمان تبلیغات و شهرداری مشترکا نسبت به آگاه سازی و فرهنگ سازی جامع و فراگیر در جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.
وی همچنین در خصوص در نظر گرفتن سهمی برای اشتغال افراد محروم و معتاد از اراضی پایین دست سد رزه، گفت: سال گذشته 26 هکتار از اراضی پایین دست این سد واگذار شد، اما به دلیل تاثیر وزش بادهای 120 روز سیستان در این منطقه محصول خوبی برداشت نخواهد شد.
فرماندار درمیان یادآور شد: در سد رزه درمیان سالانه بیش از هشت میلیون متر مکعب آب ذخیره می شود که بهتر است این آب در بخش شرب و صنعت استفاده شود.
مدیرکمیته امداد درمیان هم گفت: سال گذشته 39 نفر از افراد معتاد زیر پوشش کمیته امداد شهرستان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند که برای درمان این افراد، 108 میلیون ریال پرداخت شد.
احمد بصیری پور ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، سال گذشته 216 طرح اشتغالزایی در شهرستان اجرا شد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
تعداد معتادان خراسان جنوبی که 769هزار نفر جمعیت دارد، 19هزار نفر است،که از این تعداد سه هزار نفر زن و بقیه مرد هستند.
شهرستان درمیان هم حدود 57هزار نفر جمعیت دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.