غلامرضا حیدری روز چهارشنبه در روز نخست همایش مسئولان آموزش دوره سلامت دهان شرق کشور در بیرجند، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه های بسیار زیادی در حوزه دندانپزشکی و سلامت دهان انجام داده است.
وی گفت: در این مدت تقریبا تمام مراکز بهداشتی، درمانی سراسر کشور تحول بسیار خوبی از جمله خرید تجهیزات و مجهز کردن کلینیک های دندانپزشکی داشتند.
وی اضافه کرد: مهم تر از همه دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی با اعزام دندانپزشکان به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و مرزی بود چراکه سال های سال بود کسی تمایل رفتن به مناطق مرزی را نداشت اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت اکنون این مراکز فعال هستند.

** فعالیت 68 دانشکده دندانپزشکی در کشور
وی عنوان کرد: در حال حاضر در کشور 68 دانشکده دندانپزشکی وجود دارد علی رغم این آمار، متاسفانه هنوز برخی شاخص ها در بسیاری از دانشگاه ها تغییر چندانی نداشته است.
به گزارش ایرنا حیدری اظهار کرد: از سال 84 تصمیم گرفته شد برای سرعت بخشیدن به شاخص سلامت دهان و دندان موسوم به دی.ام.اف.تی (DMFT ) نیروی حد واسط در کشور آموزش داده شود که با تلاش و پیگیری های وزارت بهداشت در نهایت رشته تکنسین سلامت دهان به تصویب رسید.
وی ادامه داد: در همین زمینه در 2 دوره، 300 و 700 نیرو جذب شدند، نیروی حد واسط به دلیل ارزان بودن، بومی بودن و تنوع در محل زندگی شان توانست تحول بسیار خوبی ایجاد کند و در آینده حضور بهورزان می تواند دسترسی خوبی به خدمات آموزشی برای تحول در رفتار جمعیت تحت پوشش ایجاد کند.
وی اضافه کرد: همچنین از نظر طبقه بندی، این رشته در رسته های بهداشتی و درمانی نهایی شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم بنابراین افراد دوره اول و دوم از نظر استخدامی هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.
عضو دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی یادآور شد: اشتغال، ادامه کار و تحصیل و به ویژه استقرار در محل تعهد از مهمترین مشکلات بهداشت کاران دهان و دندان است که تلاش می شود با همکاری دستگاه های مربوط این مشکلات حل و فصل شود.
همایش مسئولان آموزش دوره سلامت دهان و دندان شرق کشور با حضور نمایندگان وزارت متبوع به مدت 2 روز در بیرجند مرکز خراسان جنوبی ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.