ایرج مهدی زاده روز سه شنبه به مناسبت روز معلم در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: سوم خرداد امسال دومین جشن دانش آموختگی 400 دانشجو در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز 400 دانشجو دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی دانش آموخته و جذب آموزش و پرورش شدند.
وی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان دانشگاه بومی هستند، عنوان کرد: در رشته آموزش ابتدایی بیش از 80 درصد دانشجویان بومی هستند.
به گزارش ایرنا، مهدی زاده اظهار کرد: در مجموع شیوه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان در حال تحول است، اکنون رشته های آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، ادبیات فارسی، تاریخ، جغرافیا، الهیات و آموزش زبان انگلیسی در استان ارایه می شود.
وی از اجرای طرح اصلح« انتخاب صلاحیت حرفه ای معلمان» در استان خبر داد و افزود: در راستای این طرح دانشجویان در آزمون جامع شرکت می کنند در کنار آن نیز فعالیت های فرهنگی چهار سال گذشته دانشجو ارزیابی می شود و با کسب امتیاز مورد نیاز، دانشجو بعد از تایید جذب آموزش و پرورش می شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یادآور شد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه ها، ورودی و خروجی بسیار دشواری دارند چون تمامی دانشجویان از لحاظ علمی باید تراز سختی داشته باشند.
مهدی زاده ادامه داد: همچنین از نظر معیارهای اخلاقی و ارزشی دانشجو باید در حد تراز یک معلم متناسب جمهوری اسلامی ایران باشد و ویژگی و شایستگی های اولیه را دارا باشد.
وی بیان کرد: کسانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند از نظر علمی، شخصیتی و اخلاقی واجد شرایط خاصی هستند، فرآیند آموزش نیز به گونه ای است که نسبت به سایر دانشگاه ها دروس تعلیم و تربیت اسلامی و معارف بیشتر گنجانده شده است لذا خروجی دانشگاه می تواند موثر باشد.
وی در زمینه افزایش فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در استان افزود: در این حوزه زمینی به مساحت 20 هکتار برای احداث دانشگاه در بیرجند در نظر گرفته شده که مجوز ساخت سه هکتار اخذ شده است.
وی اضافه کرد: تلاش داریم تا 2 ماه آینده عملیات اجرایی دانشگاه فرهنگیان آغاز شود، برخی افراد خیر در زمینه احداث خوابگاه، فضای ورزشی و کتابخانه قول مساعدت داده اند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.