به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی،در دیدار معاون برنامه ریزی و مدیرت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: در ماه های پایانی سال 95 و ابتدای امسال با عنایت به توجه ویژه دولت به موضوع بهسازی راه های استان، شاهد تحولات خوبی در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه در صورت ساماندهی و توجه بیشتر به فعالان و پیمانکاران حوزه راه، طرح های عمرانی مربوط با سرعت بیشتری انجام می پذیرد، اضافه کرد: با عنایت به وسعت و پراکندگی جمعیت خراسان جنوبی، راه های استان نیازمند توجه جدی تری است.
استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت ادامه و تکمیل محور ارتباطی روم- سرایان، تصریح کرد: اهمیت موضوع از این جهت است که با تکمیل و راه اندازی این بخش از جاده های استان، هم ترافیک جاده های موازی کمتر خواهد شد و هم رفت و آمد مردم در شهرستان قاینات و سرایان تسهیل خواهد شد.
پرویزی، بر ضرورت اولویت بندی اجرایی طرح ها و پروژه های حوزه راه در استان تاکید کرد و گفت: اولویت بندی و برنامه ریزی های صورت گرفته، بر مبنای جاده ها ی پرتردد و حادثه خیز استان انجام پذیرد.
استاندار خراسان جنوبی، با تاکید بر لزوم تمرکز وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه های استانی ذی ربط بر تکمیل جاده بیرجند- قاین، تصریح کرد: در 6 ماه گذشته با توجه به اولویت این مسیر، پیشرفت قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.
پرویزی، با بیان اینکه اگر بنا بر بهره گیری از بودجه مصوب برای انجام طرح های حوزه راه بود، عملاً کار زیادی صورت نمی گرفت، تصریح کرد: تحولات و پیشرفت های اخیر در راه سازی استان، به دلیل تعامل، پیگیری و بهره گیری از بودجه سایر منابع بوده است.
وی توجه ویژه به راه های منتهی به مرز رسمی و گمرکات خروجی استان را خواستار شد و افزود: با عنایت به صادرات حدود یک میلیارد دلاری سال گذشته از گمرکات استان ، مذاکره خوبی به منظور همکاری های مشترک با افغانستان در حوزه های بازرگانی و طرح های راه انجام گرفته است.
در این دیدار امیر امینی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه از زمان شروع دولت تدبیر و امید، به لحاظ تخصیص بودجه تحولات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در طرح جامع حمل و نقل، 2 کریدور مهم در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده است که در هنگام تکمیل، ظرفیت های جدیدی برای استان خواهند بود.
طول راه های خراسان جنوبی حدود 17هزار و 500 کیلومتر است و در مسیر تردد زایران 15استان غربی و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
2047*دریافت و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.