محمد علی شهابی در نشست بررسی مخاطره زیست محیطی و رعایت نشدن حریم کیفی منابع آب شهرستان، افزود: قبل از هرگونه ساخت و ساز به منظور حفاظت از حریم کیفی منابع آب زیرزمینی اخذ استعلام لازم است.
به گفته وی در صورت رعایت نشدن مسایل فنی، آلودگی منابع آب زیرزمینی سلامت شهروندان را تهدید خواهد کرد، علاوه بر مسئولان، حتی شهروندان مسئول حفاظت از حریم کیفی منابع آب زیرزمینی هستند.
وی با بیان اینکه پایش و کنترل منابع آلوده کننده مانند نخاله های ساختمانی، پساب ها، زباله ها و هر گونه آلودگی دیگر توسط گروه های گشت و بازرسی انجام و به متخلفان اخطار داده می شود، گفت: اطلاع رسانی در پیشگیری از آلودگی منابع آب در 2 بخش شامل نشست های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و نصب تابلوهای هشدار دهنده، به اطلاع مردم می رسد.
وی اظهارکرد: امروزه علاوه بر تعیین حریم کمی، لزوم تعیین حریم کیفی بر اساس معیارهای علمی و کاربردی جهت اعمال مدیریت صیح بر حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیر زمینی بیش از گذشته احساس می شود.
وی همچنین گفت: کمیته انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق و کمیته فرهنگی آب و برق شهرستان سال گذشته فعال بود و با برگزاری جلسات برنامه‌های خوبی تهیه و تدوین شد.
وی یاد آور شد: سال گذشته پنج جلسه کمیته انسجام بخشی برگزار شد که 85درصد از 21 مصوبه اجرایی شده است.
در ادامه این نشست، سایر اعضا با اشاره به ساخت وسازهای صورت گرفته در حاشیه منابع آبی و ضرورت دفع مناسب پساب، بهره برداری صحیح از آن را برای مباحث بهداشتی و ممانعت از آلودگی احتمالی منابع آب خواستار شدند.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین به دلیل نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.