به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، دکتر علیرضا رفیعی پور افزود: سال 95 بیش از پنج هزار مورد بازدید از واحدهای پرورشی و زیستگاه های حیات وحش انجام و پنج هزار و 600 مورد نمونه برداری شد.
وی بیان کرد که سال گذشته 9 هزار و 200 دستگاه خودرو و 81 هزار و 852 مترمربع از مراکز پرورش دامی ضدعفونی شده است.
وی ادامه داد:همچنین معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد.
دکتر محمد اصغرزاده گفت: همزمان با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت کنه ها، احتمال انتشار و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است در صورتی که به فرد منتقل شود و اقدامات به موقع تشخیصی و درمانی صورت نگیرد، مرگ فرد مبتلا قطعی خواهد بود.
وی از کارگران کشتارگاه های دام، قصابان، دامداران، کارکنان دامپزشکی و زنان خانه دار به عنوان گروه های در معرض خطر این بیماری یاد کرد و یادآور شد: مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، گوشت موجود در قصابی ها 24 ساعت در اتاق پیش سرد کشتارگاه نگهداری شده و کاملا بهداشتی، سالم و عاری از عامل بیماریزاست.
اصغرزاده به برنامه دامپزشکی در پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: سمپاشی بدن دام و جایگاه دام ها، نگهداری گوشت استحصالی در اتاق پیش سرد کشتارگاه و همچنین آموزش دامداران و قصابان مهمترین برنامه های دامپزشکی در راه پیشگیری از این بیماری است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559*2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.