بی بی عصمت سرفرازی روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: سرمایه نخستین حرف را در تولید و اشتغال می زند همه باید به سمتی حرکت کنیم که مسیر برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی گفت: وقتی مسایل و مشکلاتی در حوزه کارآفرینی و اشتغال مطرح می شود کسانی می توانند با شرایط سخت به خوبی رو به رو شوند و در حوزه اقتصاد در شرایط کنونی موفق باشند که روحیه کارآفرینی داشته باشند.
وی بیان کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر قرار است سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق شود باید به صورت موضوعی و فرا وزارتخانه ای به این امر توجه شود.
به گزارش ایرنا، سرفرازی اظهار کرد: در حوزه ICT معمولا در ارایه خدمات به روستا شاید تجربه موفقی نداشتیم، بسیاری از امکانات در روستاها فراهم شد اما اصلی ترین بحث که ایجاد اشتغال برای نگه داشت جمعیت است، موفق نبودیم.
وی ادامه داد: امید است با توجه به مباحثی که در سفر وزیر ارتباطات و فناوری به استان و ظرفیت های حوزه ICT بیان شد، در مناطق روستایی نیز شاهد بروز ظرفیت های جدید و ایجاد فضای کسب و کار در مناطق روستایی باشیم.
وی با تاکید به موضوع توانمندسازی در طرح تکاپو( توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) افزود: ایجاد فرصت های اشتغال نباید تنها دغدغه یک وزارتخانه باشد بلکه تمامی دستگاه های اجرایی باید در کنار هم به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: کارگروه اشتغال شهرستان های خراسان جنوبی باید فعال شود و تاکید شد محور کار دستگاه های اجرایی و فرمانداران اشتغال باشد.
سرفرازی تاکید کرد: نگاه مسئولان دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان ها باید به سمت و سوی کارخانه های آن شهرستان باشد و امید است با توجه به ادامه طرح رونق با مشارکت تمام مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان اتفاق خوبی در این حوزه بیفتد.
وی گفت: بر اساس گزارش های مرکز پژوهش آمار، سال 95 رشد اقتصادی 8.9 درصد بود که 6 درصد ناشی از رشد درآمدهای نفتی و سه درصد در سایر بخش ها از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات بود.
وی بیان کرد: در طول 40 سال گذشته تنها در سه سال نرخ رشد تک رقمی در سال های 54، 64، 69 داشتیم و چهارمین تجربه نرخ رشد تک رقمی در سال 95 با 9 درصد اتفاق افتاد.
سرفرازی یادآور شد: نرخ متوسط بیکاری در سال 95، 12.5 درصد بود که بخشی از این بیکاری ناشی از افزایش تعداد جمعیت جوان بین سال های 84 تا 92 است که از بین این سال ها حدود هشت میلیون نفر به سن کار رسیدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.