امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌ زاده، روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی و نه گفتن به استکبار شرق و غرب، برای جامعه جهانی یک حرکت نو بود.
وی ادامه اداد: در ادامه رسالت پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین (ع) و حماسه بزرگ حسینی(ع) مجموعه انقلاب اسلامی برای احیای دو باره اسلام ناب محمدی(ص) ایجاد شد.
وی یادآور شد: ظهور و بروز انقلاب با قضایای واقعه صحرای طبس و تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران روبه رو شد و در هشت سال دفاع مقدس پیروز مطلق بودیم ، دشمنی به خاک کشورمان تجاوز کرد، قرار بود بخشی از خاک را تصرف کند حتی یک متر از خاک سرزمین پهناور را نتوانست به اشغال خود درآورد.
وی اضافه کرد: هر چه به حماسه هشت سال دفاع مقدس بیشتر توجه شود و همه امور فرهنگی متوجه آن باشد این گنج عظیم تمام نمی شود.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس گفت: الگوی فرماندهی و مدیریت در نظام مطلقه ولایت فقیه همان استقرار و حرکت پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) است.
فهمیده قاسم زاده در ادامه افزود: شکل گیری انقلاب، تشکیل دولتی که الان در صدر تشکیل دولت اسلامی هستیم، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی مهم ترین هدف انقلاب اسلامی به فرموده رهبری است.
وی اظهار کرد: رسیدن به این اهداف نیروهای مسلح ویژه نیاز دارد که با توجه به تغییر هندسه مجموعه قدرت در جامعه و در پیچ تاریخی که معظم له اشاره کردند، نیروهای مسلح با وحدت فرماندهی در اوج اقتدار هستند.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: ارزش هر انسان به ظرفیت اوست، انسان وقتی ظرفیت بیشتری دارد سختی بیشتری را تحمل می کند و افراد بیشتری را زیر چتر خود می گیرد.
محمد حسینی افزود: این انسان ها تعلق به فرد و نگاه خاص ندارند، بزرگ تر از خط های اجتماعی هستند.
وی اظهار کرد: شهید مثل اقیانوس بیکران است و هرچه در آن باشد هضم می شود ، برای جمع آوری آثار دفاع مقدس باید تلاش شود.
در این مراسم محمدرضا فخر به سمت مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی منسوب و از خدمات سرهنگ علی قاسمی مدیرکل قبلی قدردانی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559*2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.