رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در این مراسم افزود: سال 95 تفاهم نامه سه جانبه ای برای اجرای 101 پروژه در حوزه بهداشت خراسان جنوبی منعقد شد که تلاش داریم امسال در استان اجرا شود.
دکتر کاظم قائمی بودجه اجرای این پروژه ها را 598 میلیارد ریال برشمرد و گفت: از این مبلغ سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 60 درصد، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 25 درصد و بقیه مربوط به استانداری خراسان جنوبی است.
وی بیان کرد: این پروژه ها شامل 16 پایگاه سلامت شهری، 28 خانه بهداشت و همین تعداد مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، سه آموزشگاه بهورزی، 22 پانسیون پزشک و چهار ستاد شبکه بهداشت است.
به گزارش ایرنا، قائمی اظهار کرد: افتتاح و راه اندازی فاز نخست مرکز نازایی و باروری بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از دیگر برنامه های امسال است که تاکنون 25 میلیارد ریال صرف تکمیل، آماده سازی و راه اندازی این مرکز شده است.
وی عنوان کرد: مرکز یادشده به عنوان یکی از نیازهای اساسی استان دارای 2 بخش IUI، IVF است که با راه اندازی آن، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پرداخت 85 درصد هزینه ها قول مساعد داده است.
وی یادآور شد: سال 96 بخش فوق تخصصی مراقبت های ویژه بیماران مبتلا به سکته مغزی « استروک» در بیمارستان امام رضا(ع) راه اندازی می شود.
وی افزود: شعار امسال دانشگاه علوم پزشکی « ارتقای وضعیت بهداشتی» است که در این زمینه تلاش داریم با بهره برداری از پروژه ها در سایر مناطق استان خدمات مطلوبی به مردم ارایه شود که به این ترتیب روندرو به رشد دانشگاه هرگز متوقف نخواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.