محمد سنجری روزدوشنبه در دیدار تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری خراسان جنوبی به مناسبت هفته کار و کارگر با نماینده ولی فقیه در استان، افزود: جامعه کارگری همانند اوایل انقلاب، دوران سازندگی و جنگ تحمیلی ثابت کردند، در میدان نبرد به عنوان رزمنده حضور دارند، و توطئه های دشمنان نظام را برای نفوذ خنثی کردند.
وی اظهار کرد: کارگران با تمام مشکلاتی که در این مدت با آن رو به رو بودند، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند و با مقاومت خود در برابر طمع دشمن ایستادگی کردند.
به گفته وی در سال های اخیر با توجه به مشکلاتی که به بنگاه های اقتصادی تحمیل شد باوجود مشکل مالی، دغدغه کارگران حفظ تولید بود و کارگران به این نتیجه رسیدند، تنها راه امنیت شغلی و اقتصادی حفظ تولید است و در این ارتباط از هیچ کوششی چشم پوشی نکرد.
به گزارش ایرنا، سنجری افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بخش تولید و اشتغال و فعالیت بی وقفه دولتمردان، وضعیت بنگاه های اقتصادی رو به بهبود است و امیدواریم که با پرداخت منابع مالی این امر پایدار باشد.
وی اظهار کرد: دولت با توجه به مشکل اقتصادی، تلاش کرد که بخشی از سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی را تامین کند و در بخش حقوق و مزد کارگران هم شاهد افزایش حقوق، بیشتر از میزان تورم هستیم که این امر توان و قدرت خرید آنها را افزایش می دهد.
وی بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان هم راه اندازی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) که مربوط به جامعه کارگری استان است، اقدام مثبتی بود که خانواده کارگران درمان می شوند.
مدیرکل تعاون استان در ادامه با اشاره به افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، عنوان کرد: این مصوبه در فروردین ماه 96 اجرایی شد و میزان مستمری یک تا پنج نفری از یک میلیون و 950 هزار ریال تا چهار میلیون و 450 هزار ریال مستمری دریافت می کنند.
سنجری با اشاره به اینکه در این مدت سود تسهیلات بانکی مربوط به بنگاه های اقتصادی از 21 درصد به 15 درصد کاهش یافت، بیان کرد: مجموعه این اقدام ها و تلاش های نظام باعث شد که رونق اقتصادی کاملا ملموس باشد.
سنجری سوم اردیبهشت ماه 96 به خبرنگاران گفته بود: میزان مشارکت اقتصادی و بیکاری در خراسان جنوبی 38 و 10.7 درصد است.
به گفته وی بر اساس سند توسعه اشتغال استان در سال 95 مکلف شدیم، هفت هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد شود که در این حوزه 481 مجوز مشاغل خانگی صادر شد و 2 هزار و 543 نفر از طریق مراکز کاریابی به بنگاه های اقتصادی معرفی و مشغول کار شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.