حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز دوشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در دیدار تعدادی از نمایندگان تشکل های کارگری استان افزود: قانون اساسی ایران یکی از کامل ترین و شفاف ترین قانون جهان است، اگر در هر بخشی مشکلی وجود دارد بی شک اصول قانون اساسی به خوبی اجرا نشده است.
وی ادامه داد: اگر در زمان تدوین قانون اساسی قوانین مربوط به کار و کارگری، موضوع اشتغال و اشتغالزایی رعایت می شد، نباید امروز بیکاری در جامعه وجود داشته باشد زیرا، انقلاب کبیر ایران، قانون اساسی بسیار عالی دارد.
به گفته وی قانون اساسی برگرفته از شرع اسلام است، اصول این مکتب غنی ایجاب می کند خیلی زودتر اقدام می کردیم اما عموما اختلاف سلیقه ها کار را گره زده است، امیدواریم با تاکید های مکرر مقام معظم رهبری در این مقوله مهم، هرچه زودتر مشکل بخش اشتغال و اشتغالزایی حل شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، عنوان کرد: تلاش و کوشش در هر زمینه ای، کار است که می تواند محصول و دستاوردی داشته باشد و با خود استقلال و آزادی هم به همراه آورد.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند با بیان این که در قرآن در کنار ایمان، عمل هم وارد شده است، افزود: لازمه اصلی ایمان به معنی التزام آنی عمل به هر نسبتی است و در شرع اسلام به حسب نیاز کار واجب است که همواره اهل ایمان آن را انجام دهند.
به گفته وی در همین ارتباط مقام معظم رهبری در سال های اخیر به مساله اقتصاد تمرکز کردند که این تمرکز حاکی است که در این مساله موفق عمل نکرده ایم.
وی اضافه کرد: موضوع اقتصاد مساله اصلی جامعه نیست، بلکه مساله اصلی فرهنگ انسان است، وقتی به دشمن ضعف اقتصادی نشان دهیم و او قصد رخنه در اقتصاد داشته باشد قابل تحمل نیست.
وی تاکید کرد: تلاش تمامی مسئولان و کارفرمایان باید این باشد، این مسایل حل و طمع دشمن به یاس تبدیل شود، این در حالی است در جامعه ای که کارگر حق انتخاب دارد و کار دولتی، خصوصی و تعاونی موجود است حتما می شود جلوی این قبیل دست اندازی ها را با توسعه اشتغالزایی و افزایش تولید گرفت.
وی در ادامه اظهار کرد: مسئولان باید سعی کنند مشکلی را از سر راه مردم خصوصا جامعه کارگری بردارند نه اینکه خود مشکل ساز شوند و اجرای درست قانون اساسی نیاز به تدبیر، فداکاری و کار جهادی دارد، امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047* خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.