به گزارش روز یکشنبه فرمانداری شهرستان زیرکوه، فرماندار زیرکوه در مراسم شروع عملیات اجرایی این طرح، افزود: احداث مرکز یادشده در زمینی به مساحت 2هزار و 400 متر مربع و با بودجه هفت میلیارد ریال آغاز شد و طی 9 ماه آینده تکمیل می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح، 2هزار و 630 نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید برای بهبود خدمات درمانی و بهداشتی است، بیان کرد: احداث مراکز جامع سلامت در راستای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت برای ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت به مردم مناطق روستایی است.
مدیر شبکه بهداشت زیرکوه هم گفت: در چند سال گذشته طرح های زیادی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اجرا شد و مردم از خدمات آن بهره‌مند شده اند .
محمد صادق ناصری یادآور شد: مرکز خدمات جامع سلامت شیرگ با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز خدمات جامع سلامت روستای بارنجگان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، پانسیون پزشکان شهرهای «حاجی آباد و زهان»، خانه بهداشت روستاهای «حسن آباد، سارجین» از جمله طرح های در دست احداث است.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلو متری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است و ارتفاع زیرکوه از سطح دریای آزاد 1330 متر است.
این شهرستان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان ، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
مساحت زیرکوه 9هزار و 185کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.