عباس لامعی شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان عشایر خیز کشور است، افزود: این استان منحصر به فرد ترین استان عشایری و از لحاظ تعداد عشایری، دومین استان کشور است.
به گفته وی در سال گذشته با همکاری بنیاد قلم چی ساخت 15 مدرسه 2 و سه کلاسه عشایری در استان به تصویب رسیده که امیدواریم با توجه به وسعت و تعداد قابل توجه دانش آموزان عشایر توجه بیشتری به این مهم در استان شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه توزیع کتابهای درسی در برخی از استان های کشور همانند سیستان بلوچستان رایگان است امسال موفق شدیم هزینه 50 درصد این کتاب ها را جذب کنیم و خانواده ها فقط هزینه 50 درصد کتاب ها را بیردازند.
به گفته وی این در حالی است که باید با تدابیر اندیشیده شده توزیع کتب درسی در بین دانش آموزان عشایر 100 درصد رایگان باشد زیرا برخی از خانواده های عشایر برای پرداخت هزینه کتاب ممکن است فرزندشان را از ادامه تحصیل باز دارند.

** گرایش به رشته های تجربی و نظری دانش آموزان دختر و پسر
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه گرایش بیش از حد دانش آموزان دختر و پسر به رشته های تجربی و نظری این اداره کل را با مشکلاتی رو به رو کرده است، افزود: آگاهی بخشی دانش آموزان در هدایت تحصیلی بهترین راه مهار این معضل است.
به گفته وی تاکنون در بخش هدایت تحصیلی دانش آموزان اقدام های مثبتی برداشته شده که فعالیت مشاوران و مدیران مدارس، اولیا و مربیان و جلسات آگاهی بخشی دانش آموزان از مهمترین این اقدام ها بوده است.
وی اظهار کرد: هدایت تحصیلی فرآیندی است که در یک بازه زمانی طولانی مدت از ابتدایی شروع می شود و تا مقطع متوسطه با تفکیک رشته ها ادامه می یابد.
لامعی، با اشاره به اینکه در شیوه نامه هدایت تحصیلی بنا بر آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده برای انتخابی آگاهانه و درست است، افزود: این شیوه نامه دارای 100 امتیاز است که استعداد، رغبت، نظر معلم، مشاور، خانواده و ... را در مورد رشته انتخابی دانش آموز، مورد بررسی قرار می دهد.
وی در ادامه اظهار کرد: رسانه ها در درج مطالب هدایت تحصیلی در آگاهی بخشی هر چه بهتر دانش آموز و والدین آنها می تواند نقش اساسی داشته باشند و در همین ارتباط این شیوه نامه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

** تجلیل از معلمان نمونه
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: در سال تحصیلی 96-95 ، 10 معلم نمونه استانی و 74 معلم نمونه منطقه ای بر اساس آیتم های تعریف شده انتخاب شده اند که یک معلم به عنوان نماینده این معلمان به کشور معرفی خواهد شد.
به گفته وی همواره در آموزه های دینی و احادیث از واژه تعلیم و تربیت به عنوان یک واژه مقدس یاد شده و پروردگار عالمیان اولین معلم بشر بوده است.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم از تمام دستگاه ها و نهاد ها خواست تا آمادگی لازم را در پاسداشت این ایام بزرگ داشته باشند.
لامعی اظهار کرد: شهرداری ها با فضاسازی و چراغانی خیابان ها خصوصا خیابان هایی که با نام معلم آذین شده می توانند حال و هوایی تازه به فضای شهر ببخشند.
وی همچنین از رسانه های شنیداری و دیداری و مطبوعات؛ درخواست کرد: با انتشار ویژه نامه های مقام معلم و پخش و تیتر بندی سخنان شهید مرتضی مطهری، رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری، در رسانه ها در پاسداشت این ایام آموزش و پرورش را یاری کنند.
* 3215* 6054* خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.