مهدی میرمحمد صادقی روز شنبه در مراسم رونمایی از طرح آموزش مهارت های ازدواج و انتخاب همسر ( آماز) در بیرجند افزود: امروز 90 درصد افرادی که در استرالیا آموزش خانواده می بینند مجرد هستند، این راهبرد جهانی شده است چون افراد قبل ازدواج انگیزه بیشتر برای آموزش دارند.
وی ادامه داد: آموزش قبل ازدواج یک راهبرد جهانی است، در ایران برنامه آموزش زندگی خانواده از سال 1370 شمسی در سازمان بهزیستی اجرا می شود، پژوهش های زیادی بیانگر اثربخشی آموزش های قبل ازدواج است.
مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی سازمان بهزیستی یادآور شد: پژوهش جهانی نشان می دهد ، آموزش قبل ازدواج در بدترین شکل ممکن خود ، منجر به 30 درصد کاهش آمار طلاق شده است.
وی اظهار کرد: پروفسور« السون» که شخصیت جهانی حوزه خانواده و از جریان های فکری خانواده درمانی جهان است، اعتقاد دارد، آموزش قبل ازدواج موجب 70 درصد کاهش طلاق می شود.
وی یادآور شد: در بعضی استان ها طلاق باید انجام شود، در برخی استان ها که زنان خودکشی یا خودسوزی می کنند نباید طلاق کاهش یابد، اگر آن زن طلاق نگیرد ممکن است، خودکشی کند.
وی تصریح کرد: شرایط اجتماعی در هر استانی در مقوله طلاق باید لحاظ شود چون این کار صرفا یک آسیب اجتماعی نیست هر چند عوارضی هم دارد.
وی تاکید کرد: نگاه ما به مقوله طلاق مهم است، برای پیشگیری از طلاق از چه راهی وارد می شویم، نیز مهم است.
مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی سازمان بهزیستی در ادامه بیان کرد: ازدواج یک امر صرفا عاطفی، مذهبی و اجتماعی نیست بلکه چها راه عاطفه، غریضه ،تمدن و اقتصاد است، روانشناسان در حوزه ازدواج نگاه خود را ارتقا دهند و نگاه آنها به موضوع ازدواج عمقی و جامع باشد.
صادقی گفت: هرچه ما در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج سرمایه گذاری کنیم بسیار با ارزش است، دانشگاه ها با خلاقیت رشته جدیدی در این حوزه ایجاد کنند.
همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: مقدس ترین نهاد اجتماعی خانواده است و در مجد و عظمت زندگی فردی و اجتماعی موثر است.
حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، افزود: وقتی زن و مرد وارد فضای زندگی مشترک می شوند گاهی حافظ، مراقب و زینت بخش هم باشند.
وی اظهار کرد: پیامبر(ص) هیچ چیزی را محبوب تر از ازدواج نزد خداوند نمی داند، ازدواج موفق نوعی عبادت است به این شرط که ازدواج آگاهانه و با شناخت باشد.
همچنین مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای طرح آموزش مهارت های ازدواج ،مشاوره و انتخاب همسر(آماز) انتخاب مناسب همسر است.
علی عرب نژاد، افزود: در این طرح قرار است هر کس قبل از مراسم عقد از دفترخانه ازدواج و طلاق گواهی مشاوره دریافت و 2روز در آموزش مهارت زندگی شرکت کند.
وی اظهار کرد: این طرح با توجه به شرایط هر استان با یک رویکرد محلی اجرا می شود و قرار است مدت سه ماه در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون 16 مرکز مشاوره در بیرجند فعالیت دارد و افراد به این مراکز مراجعه می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559*2047* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.