به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: همه باید به قانون و نظر شورای نگهبان در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تمکین و قانون را محترم بشمارند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: اگرکسی از دشمن می‌ترسد به حساب مردم نگذارد تاکید کرد: زمانی که این ملت با دست خالی در مقابل رژیم شاه ایستاد، زمانی که این مردم در 8 سال دفاع مقدس در مقابل تمام جهان ایستادند و زمانی که 17 هزار شهروند بیگناه این کشور را ترورکردند مردم نترسیدند، ولی اکنون که پیشرفته‌ترین موشک‌های دوربرد را داریم و از نظر دفاعی قدرت اول منطقه هستیم چگونه می‌خواهیم بترسیم.

وی با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام راحل با علم به اینکه دانشگاه‌های کشور در ابتدای انقلاب با اسلام بیگانه است دستور انقلاب فرهنگی را صادر کردند و امروز نیز تا رسیدن به یک دانشگاه اسلامی راه طولانی در پیش داریم.

بابایی از سهل انگاری مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و افزود: ثبت نام 1630 نفر از اقشار مختلف مردم که اغلب آنان از رجال سیاسی نبودند می‌طلبد تا هر چه زودتر این قانون اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: حوادث انتخابات سال 88 درس عبرتی برای کشور است و مردم باید با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، دشمنان را مایوس کنند.

وی دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه را گرامیداشت و گفت: پاسداران این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس رشادتهای زیادی از خود نشان دادند و اکنون نیز در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در امر سازندگی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

امام جمعه فردوس با تبریک سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، هدف از بعثت را ترویج اخلاق در جامعه و خدمت بی‌منت به مردم دانست. 

وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر (ع) به بیان احادیث و روایاتی از آن حضرت پرداخت و اضافه کرد: هیچ چیز در دنیا به اندازه صلوات بر محمد و آل محمد میزان اعمال انسان را سنگین نمی‌کند و آن حضرت به اندازه‌ای به حل مشکلات مردم اهمیت می‌داند که اجازه دادند علی ابن یقطین تا حد نخست وزیری در دربار حکومت وقت پیش رود تا بتواند گره‌ای از مشکلات شیعیان را حل کند.

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب تایید صلاحیت‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اسدیه موقت با اشاره به تایید صلاحیت تعدادی از کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: نظر شورای نگهبان فصل الخطاب تایید صلاحیت‌هاست و همه باید مطیع قانون باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید پیگیر وعده های انتخاباتی نامزدها باشند تاکید کرد: گذاشتن میزگردهای انتقادی و مناظره ها بهترین فرصت برای روشنگری و بیان برنامه های کاندیداهاست.

امام جمعه موقت درمیان خواستار برنامه ریزی بهتر رئیس جمهور آینده درباره سفرهای استانی شد و افزود: باید برنامه های مدونی برای افتتاح پروژه ها صورت گیرد تا طرح هایی که هنوز نیمه تمام هستند به بهره برداری نرسند و باعث ناراحتی مردم شوند.

وی یادآورشد: مردم باید وعده های انتخاباتی کاندیداها را دنبال کنند و روحیه مطالبه گری داشته باشند .

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دردیداربا فرماندهان نظامی یادآورشد:مردم همیشه ثابت کرده اند که به پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند و مسئولان نباید از اخم دشمنان بترسند و مراقب رفتار خود باشند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که کشورهای غربی هیچگاه قابل اعتماد نیستند گفت: علاوه بر برجام اخیرا قرارداد نفتی با شرکت توتال و خیانت این شرکت در لو دادن نقشه های نفتی ایران نشان از ماهیت اصلی استکبار دارد و تلاش ما باید تکیه و اعتماد به جوانان همین مرز و بوم باشد.

امام جمعه موقت اسدیه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اذعان داشت: وظیفه ذاتی سپاه و نیروهای مسلح حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب است اما علاوه براینها خدمات غیرقابل انکار سپاه در زمینه های مختلف اقتصادی و سازندگی ،امنیتی و خودکفایی در کشور مشهود است.

حسینی افزود: تولید موشک، ماشین های جنگی ،بالگرد، سکوی پرتاب سامانه های مختلف دفاعی همه اینها از جمله اقدامات موثر سپاه پاسداران در کشور است.

امام جمعه موقت بشرویه : تربیت و تعلیم فرزندان جایگاه بسیار والایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبرحدادیان امام جمعه موقت شهرستان بشرویه با تسلیت فرارسیدن شهادت امام موسی الکاظم (ع) به جایگاه و شخصیت ایشان اشاره کرد و گفت: آن امام همام در زمان امامت خود سختی ها و شکنجه های فراوانی راکشیده اند اما باز هم دست از تبلیغ اسلام و مبارزه با کفر بر نداشتند.

وی گفت: دوران ظلم و استکبار طاغوتیان زمان ائمه اطهار سختی ها و بلاهای زیادی در برداشت اما تحمل و تکبر امامان معصوم توانست جایگاه اسلام را محکم تر از قبل سازد.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه بیان داشت: استکبار و ظالمان کنونی نیز دست روی اسلام و مکتب های مسلمانان گذاشتند و در حال تخریب وحدت بین مسلمانان هستند.

حجت الاسلام حدادیان در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری (ره)در بین فرماندهان ارتش و سپاه اشاره کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب در برابر صحبتهای دشمنان از اقتدار و عظمت اسلام گفتند و افزودند: ارتش جمهوری اسلامی ما و نیروهای نظامی همانند هشت سال دفاع مقدس آماده تر در برابر هرگونه تهدیدی ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات پیشرو نیز از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است که مقام معظم رهبری برحضور و انتخاب مردمی تاکید فراوان دارند, چراکه دشمنان داخلی منتظر یک جرقه دیگر برای فتنه ای جدید هستند.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه گفت: ملت ایران ملتی باوفا هستند که پشت ولایت هستند و تنها راه کورکردن چشمان دشمنان همین بس که حضور باشکوه در انتخابات داشته باشند.

خطیب جمعه بشرویه  نیز از عموم مردم ولایی این شهرستان خواست تا با درایت و بیداری کامل گزینه های اصلح و مردمی را چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند.  

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624579
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.