در این جلسه که با حضور امام جمعه بیرجند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و معاونان بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) حضور داشتند پنج دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی واگذاری زمین با کاربری فرهنگی و مذهبی برای ساختمان بنیاد، درخواست تخصیص بودجه برای احداث ساختمان بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در شورای برنامه ریزی بودجه استان و درخواست مساعدت لجستیکی و موتوری از اداره ها برای اعزام مبلغ در ایام شعبانیه از مهمترین دستور جلسه های این نشست بود.
همچنین بررسی جذب اعتبار جاری ویژه ماه شعبان 1438 از اعتبارات فرهنگی و کمک خیرین و بررسی تشکیل جامعه خیران و واقفان مهدوی از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
در این مراسم معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کشور، گفت: خراسان جنوبی با توجه به قابلیت های ویژه ای که در مباحث فرهنگی دارد اما فعالیت در زمینه فرهنگ مهدوی کمتر مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با همراهی و همدلی تمامی دستگاه ها به ویژه مردم فرهنگ دوست استان، ارتقا روز افزون این مبحث را شاهد باشیم.
حجت الاسلام محمد صادق کفیل با اشاره به اینکه 30 بنیاد فرهنگی در استان های کشور فعال هستند، افزود: آنچه که تجربه نشان داده هر بنیاد بر اساس شیوه های موجود و مورد نیاز خودش فعالیت کرده و امیدواریم این بنیاد در خراسان جنوبی هم تحول چشمگیری داشته باشد.

** فرج امام زمان (عج) بسته به فرج انسان است
امام جمعه بیرجند هم در این نشست با اشاره به اینکه فرج امام زمان(عج) در فرج انسان است، عنوان کرد: تا انسان کامل نشود ظهور امکان پذیر نخواهد بود و این سخن مورد پذیرش عقل است.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، اظهار کرد: جامعه ای که منتظر امام عصرش است باید حضرت مهدی (عج) را با عشق و حقیقت به وی به وسیله عقل بیابد، این در حالی است که عقل مایه شکوفایی است و شکوفایی انسان ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم خواهد کرد.
وی تاکید کرد: امام زمان(عج) گم نشده که پیدا شود زیرا او کسی است که عالم در اختیار اوست و آنکسی که در غیبت است خود ما انسان ها هستیم.
وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی کامل در کمک هرچه بهتر به این بنیاد، از تمامی دستگاه ها خواست که با تلاش بی وقفه در فرهنگ سازی فرهنگ مهدوی، زمینه ظهور مهدی موعود(عج) را فراهم کنند.
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال 1379 به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری تاسیس شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکور جیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.