به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی ظهر امروز در نخستین کنفرانس علمی فرصت‌های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته تمام تلاش این بود که زیرساخت‌های مورد نیاز استان را دنبال کنیم و بخش‌های قابل اجرا را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی این آمادگی را داریم که کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران در پنجره‌ای واحد انجام دهیم افزود: تامین زیرساخت تنها 5 درصد از شرط سرمایه‌گذاری را تامین می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتمادسازی سرمایه‌گذاران بیش از 80 درصد شرط سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهد بیان کرد: در چند سال گذشته دولت برای ایجاد ثبات در بازار تلاش کرده است چراکه اگر ثبات در بازار نباشد شرایط سرمایه‌گذاری سخت می‌شود.

پرویزی با بیان اینکه در حوزه معدن از 140 هزار کیلومتر مربع نقشه‌برداری وسیع برای تهیه عکس هوایی انجام شده است تصریح کرد: امید است سال جاری با اتمام و جمع‌بندی این نقشه برداری، اطلس معدنی استان تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم گاز مورد نیاز صنعت و معادن را در اختیار آنها قرار دهیم خاطرنشان کرد: در تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا در حال حاضر بیشتر مناطق استان دارای گاز و یا در حال اجرای پروژه گازرسانی است همچنین در حوزه ریل نیز پروژه خط ریل بیرجند در محور بافق _ مشهد به پیمانکار  واگذار خواهد شد.

پرویزی با بیان اینکه 45 میلیون مترمکعب آب شرب مورد نیاز استان برای 35 سال آینده تامین می‌شود اظهار داشت: تامین آب برای 35 سال آینده استان از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است که در این راستا آگهی مناقصه خرید تضمینی آب از امروز در روزنامه‌های استان منتشر شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه برق استان اشاره کرد و گفت: در این راستا در حوزه افزایش تولید انرژی در نیروگاه برق اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622826
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.