به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مرتضی الله‌داد ظهر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت خراسان جنوبی اظهار داشت: مشکلات کسب و کار در کشور زیاد است و موسساتی در سیستم بانکی با اسامی زیبا و خارج از مقررات بانک مرکزی تاسیس شده که سبب می‌شود تجارت و صنعت در کشور به خوبی راه نیفتد.

وی با بیان اینکه بدهی‌ها در سیستم بانکی وجود دارد و سبب آسیب رساندن به بنگاه‌های کوچک و زوده بازده شده است افزود: کشور ما شایستگی این را دارد تا رتبه‌های ما در بخش‌های مختلف پایین‌تر از وضع موجود باشد.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در حال رشد و افول هستند و برخی سرمایه‌گذاری‌ها ارزش آفرین هستند که در کشور محصولات پایه طراحی و ساخته شده اما به برندسازی توجه نشده است.

الله‌داد افزود: یکی از مهم‌ترین حالاتی که افراد احساس امنیت کنند دسترسی به نقدینگی سالم است چون در حال حاضر نقدینگی تورم را افزایش داده و مشکل و مصیبت آن را در بانکها قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص کسب و کار ایران که بسیار اثرگذار بوده همان نقدینگی است اظهار داشت: برخی از قوانین مالی و مالیاتی در کشور وجود دارد که مالیات به حق یا به ناحق اخذ می‌کنند و درست است که مالیات یک حق است اما نمی‌شود از یک نفر مالیات اخذ و از یک طرف دیگر اخذ نشود.

معاون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: حمل و نقل ریلی ما نیز ضعیف است که دولت باید زیرساخت‌های لازم در این موضوع را فراهم سازد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622692
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.