علی غلامی روز سه شنبه به ایرنا، افزود: به هر واحد مسکونی 150میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد پرداخت شد.
وی عنوان کرد: بافت های فرسوده و قدیمی به دلیل نداشتن کیفیت مناسب و کم دوام بودن در برابر خطر مانند زلزله، توفان و سیل استحکام ندارند، مشارکت همه جانبه روستاییان با بنیاد مسکن برای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی ضروری است.
وی با بیان اینکه مقاوم سازی خانه های روستایی موجب می شود پدیده مهاجرت به شهرها معکوس شود، تصریح می کند: پیشگیری، مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان از اولویت های جدی بنیاد برای مقابله با خطرهای احتمالی زلزله است.
وی اضافه کرد: هنگام زلزله بیشترین خسارت ها متوجه خانه های خشت و گلی در روستاهاست، یکی از خدمات بنیاد مسکن پرداخت تسهیلات مقاوم سازی به خانه های روستایی است، در سال 96 تسهیلات مقاوم سازی واحدهای غیر مقاوم روستایی به 200 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی مسکن از طریق ارایه تسهیلات بانکی و نظارت بر ساخت و ساز واحدهای در دست احداث را برعهده دارد، بیان کرد: سال گذشته 15 ناظر فنی تحت نظارت این نهاد بر ساخت 9 هزار و 690 متر مربع واحد مسکونی در روستاها نظارت کردند.
وی اظهارکرد: همچنین در زمینه ساخت مسکن شهری با پرداخت تسهیلات و نظارت این نهاد 48 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در حال احداث است که در مراحل پایانی عملیات ساختمانی قرار دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.