به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی دلخروشان پیش از امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت 12:29 روز گذشته حادثه برق‌گرفتگی در داخل چاه واقع در خیابان پرفسور حسابی طبس به مرکز پیام اورژانس 115 اعلام شد و بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه مرد 44 ساله‌ای که داخل چاه در حال کار با دستگاه پیکور بود دچار برق گرفتگی شده و توسط همکاران آتش‌نشانی از چاه خارج و تحویل کارشناسان اورژانس شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مصدوم در زمان تحویل به مأموران اورژانس فاقد علایم حیاتی بود و به همراه احیاء قلبی ریوی منتقل بیمارستان شهید مصطفی خمینی شد که تلاش کارشناسان اورژانس و کادر درمانی موثر نبود و برق‌گرفتگی منجر به فوت این شهروند طبسی شد.

دلخروشان با توجه به شروع فصل گرما و آغاز تعمیرات و راه‌اندازی کولرهای آبی به شهروندان توصیه کرد تعمیرات لوازم برقی حتما توسط افراد مجاز انجام شود و در صورت بروز برق‌گرفتگی ضمن حفظ خونسردی، بلافاصله برق به صورت ایمن قطع و با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

وی افزود: افراد به توصیه‌های ارائه شده توسط کارشناسان اورژانس عمل کرده و در صورت ایست قلبی تنفسی مصدوم احیاء قلبی تنفسی پایه را با راهنمایی کارشناس اپراتوری آغاز و تا زمان رسیدن تکنسین‌های اورژانس ادامه دهند.

سفر "هارتموت نیمن" نویسنده راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی به خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از ورود "هارتموت نیمن" نویسنده راهنمای جامع گردشگری ایران و استان خراسان جنوبی به زبان آلمانی و گروه 6 نفره از گردشگران آلمانی به قصد بازدید از جاذبه‌های  خراسان جنوبی خبر داد.

مرتضی عربی گفت: این گروه از تاریخ 31 فروردین لغایت 6 اردیبهشت سال جاری به این استان سفر کرده و از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و طبیعی شهرستان‌های فردوس، بشرویه، طبس، سربیشه، درمیان، بیرجند، قاینات و نهبندان بازدید خواهند کرد.

ورود تورها و گروه‌های غارنوردی و صخره‌نوردی به شهرستان سرایان

 یک گروه غارنوردی به همراه راهنمایان حرفه‌ای غارنوردی سرایان در مدت 12 ساعت از غار زیبای بتون سرایان بازدید کردند. 

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان ضمن با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه علاوه بر بحث کویر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند، غار زیبای بتون و اورست غارهای شرق کشور امسال برای دومین بار توسط گردشگران به عنوان مقصد سفر انتخاب شده است.

وی افزود: این موضوع نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری شهرستان و این جاذبه طبیعی منحصربفرد که با شماره 250 در فهرست میراث طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است، می‌باشد و با توجه به اختصاص اعتبارات دولتی امیدوارم با ورود سرمایه‌گذار شاهد رونق بیشتر گردشگری و استفاده از پتانسیل این غار زیبا باشیم. 

محمد عرب افزود: نزولات جوی مناسب بر زیبایی‌های منطقه و غار افزوده و حوضچه‌های داخل غار همگی پر آب هستند.  

مسئول میراث فرهنگی شهرستان گفت: یک گروه 6 نفره از شهرستان‌های  چناران و گناباد به همراه راهنمایان بومی شهرستان، پیمایش کامل مجموعه آبشارهای دره سبز رود را نیز انجام دادند.

عرب اظهار داشت: همچنین مجموعه آبشارهای دره سبزرود با شماره 353 در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده و دارای تعداد 19 آبشار فنی و بزرگ که برای فرود از آنها نیاز به تجهیزات کامل می‌باشد، بوده که ارتفاع آنها از 5 متر تا 20 متر متغیر است.

وی افزود: به علت جاری شده چشمه‌های منطقه امسال آب نسبتاً زیادی در دره و آبشارها جاری است و زیبای آن را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621452
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.