به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیران و اساتید دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی ضمن تبریک ماه رجب و بزرگداشت روز ارتش اظهار داشت: اصول علم نور است و این یک نامه تشریفاتی نیست بلکه یک واقعیت است.

وی افزود:  فرق بین انسان دانشمند و بی‌دانش این است که او هم یک فرمول کلی را برای رسیدن به هدفش طی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم حیات است و ما همان اندازه از حیات بهره‌مند هستیم که درک داریم تصریح کرد: اگر کسی درک نداشته باشد هیچ حیاتی ندارد و هر کس علم و درکش بیشتر است حیاتش نیز وسیع‌تر است.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش قرآن کریم وقتی انسان از حجاب‌های مادی و ظلمانی آزاد می‌شود، پرده برداشته شده و همه جا را می‌بیند خاطرنشان کرد: انسان در زندگی خود ناچار است برای رسیدن به خواسته‌هایش از طریق علم وارد شود و علم نیز یک پایه و ستون است.

عبادی یادآور شد: علم آموزی باید جهت‌دار باشد زیرا علم به معنی مطلقش نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند مضر باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه در صحنه پیاده شدن علم انواع سوء استفاده‌ها می‌شود اظهار داشت: ضرری که انسان دانشمند می‌تواند وارد کند انسان معمولی نمی‌تواند به جامعه وارد کند.

وی افزود: تعهد، ایمان و التزام ایمانی می‌تواند حفظ کننده علم باشد و دلیل سلب امنیت بسیاری از جوامع امروزی، سلب ایمان و علم است.

عبادی با اشاره به جایگاه دانشگاه پیام نور گفت: جایگاه این دانشگاه در بخش‌های قرآنی خوب بوده و شایسته ارتقاء است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نزول قرآن برای هدایت انسان‌ها است افزود: اگر انسان بدون دین باشد عرصه را بر دنیا تنگ می‌کند و اگر دین نیز بدون دانش باشد بدترین ابزار جهان خواهد بود.

عبادی با بیان اینکه علم دارای جایگاه بسیار بالایی است خاطرنشان کرد: علم جهت‌دار، علم مفید تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621277
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.