حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با روسای دانشگاه های پیام نور خراسان جنوبی افزود: علم به معنای مطلق نه تنها مفید نیست که می تواند مضر باشد اگر چنانچه یک نفر دانشمند اما فاسد باشد با علم خود به بدترین نوع عمل می کند که هیچ جاهلی نمی تواند آن کار را بکند.
وی ادامه داد: دنیای امروز ما این مشکل را دارد یعنی در جهت علم تحقیقات جالبی شده است اما در صحنه پیاده شدن علم انواع سو استفاده ها می شود، سو استفاده ای که دانشمند می تواند بکند هیچ شخصی نمی تواند انجام دهد.
وی گفت: علم نور است نام تشریفاتی نیست، از تعریف نور پیداست وصول به هر چیزی امری فیزیکی است و از راه استدال های عقلی، علمی، عرفانی، دانش های مختلف برای رسیدن به مقصود مشخص راه وصول را روشن می کند.
به گزارش ایرنا عبادی اظهار کرد: فرق بین دانشمند و فرد بی دانش این است که راه برای رسیدن به موضوع مورد نظر برای دانشمند مشخص است همچنان که علم حیات است، همان اندازه از حیات برخورداریم که درک داریم اگر کسی هیچ درکی نداشته باشد فاقد حیات انسانی است.
وی یادآور شد: هر فردی که علم و درک بیشتری دارد حیات وسیع تری دارد، در قرآن کریم آمده است مرگ به این معناست که وقتی انسان از قالب تن و حجاب های ظلمانی مادی خارج می شود پرده برداشته می شود و جهلی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: انسان در زندگی خود ناچار است و جز این راهی ندارد، به هر چه می خواهد برسد باید از طریق علم به آن دست یابد منتها علم یک پایه است یعنی هم باید از طریق علم برسد هم باید علمش جهت دار باشد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: ضرری که دشمن می تواند برساند انسان معمولی نمی تواند لذا علم نصف قضیه است، بخش دیگر آن باید علم را در چارچوب علم مفید حفظ کند و آن تنها ایمان و التزام ایمانی است در غیر اینصورت علم هیچ تضمینی ندارد.
عبادی با بیان اینکه جایگاه دانشگاه پیام نور از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در حال حاضر برنامه های قرآنی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است اما مسلم مقدماتی است.
وی ادامه داد: شایسته است برنامه های قرآنی در دانشگاه ارتقا پیدا کند، قرآن کتاب هدایت است و صرف لفظ، خط، ترجمه، تفسیر، قرائت و ... نیست، وقتی به نتیجه علوم قرآنی می رسیم که به هر نسبتی فرد هدایت شود.
وی تاکید کرد: اگر کسی هدایت شود فقر مفید و جاهل بی ضرر است، هر که در جای خودش می تواند مفید باشد اما اگر هدایت نباشد و با ضلالت قرآن را بیاموزید به جایی نخواهید رسید.
وی بیان کرد: مقاصدی که در دانشگاه پیام نور به صورت جنبی دنبال می شود نیز مهم است خانواده ها می توانند از این دانشگاه به درستی استفاده کنند.
وی یادآور شد: پیامبران 2 پیام علم و ایمان را مطرح کردند و فرمودند این 2 مهم نباید از هم جدا شوند در غیر اینصورت به بشر زیان زیادی خواهد رسید.
وی ادامه داد: دین و دانش باید با هم باشند اگر دانش بدون دین باشد عرصه را بر دنیا تنگ می کند اگر چنانچه دین بدون دانش باشد افرادی به اسم دین هر جنایتی می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.