رضا اردونی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا، افزود: نهبندان رتبه دوم خراسان جنوبی را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف معدن دارد.
وی عنوان کرد: همچنین سال 95، هفت پروانه بهره‌‌برداری معدن با ذخیره سه میلیون و ٣٣٦ هزار تن و میزان استخراج سالیانه ٤٣ هزار تن در شهرستان صادر شده است، این پروانه ها در زمینه استخراج مواد معدنی شامل سیلیس، گرانیت، سنگ لاشه و غیره صادر شد.
وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن را حدود ٦٠ میلیارد ریال ذکر کرد و اضافه کرد: با صدور این پروانه ها برای ٤٧ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه همچنین سال گذشته ١٠ پروانه کشف معدن نیز با ذخیره قطعی ٩ میلیون و ٢٢٦ هزار تن و سرمایه گذاری ٤٦ میلیارد و ٦٩٠ میلیون ریال در شهرستان صادر شد، اظهار کرد: این پروانه ها در رابطه با مواد معدنی از قبیل تنگستن، طلا، سیلیس، مس، روی و غیره بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از گواهی های کشف صادره مربوط به معدن طلای هیرد است، بیان کرد: مراحل انجام تست صنعتی معدن در دست اجراست که پس از نتایج تست، بهره برداری از معدن و احداث واحد فرآوری انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اولین گواهی کشف ماده معدنی تنگستن کشور در نهبندان صادر شده است، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری که بنابر به فرمایشات مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده شاهد بهره برداری از این معدن و ایجاد اشتغال بیشتری در حوزه معدن شهرستان باشیم.
شهرستان نهبندان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان و 26 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **6054* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.