سید حسین مقدسی روز دوشنبه در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی افزود: تمام فضاهای مجازی و حقیقی جامعه باید توسط اعضای ستاد رصد، تا در صورت تخلف اقدام های لازم انجام شود.
به گفته وی نامزدهای انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا باید در نظر داشته باشند که از هرگونه تبلیغات انتخاباتی زود هنگام خودداری کنند.
وی ادامه داد: در این ارتباط از افرادی که به لحاظ سوابق قبلی وقوع جرم آنها متصور است باید به ستاد دعوت شوند و تعهد های لازم از آنها گرفته شود.
وی در ادامه یاد آور شد: رسانه ها و مطبوعات می توانند نقش موثری در اطلاع رسانی به موقع قوانین انتخاباتی در جامعه ایفا کنند که امیدواریم با اطلاع رسانی به موقع جلوی بسیاری از تخلف های انتخاباتی گرفته شود.

** پیشگیری از تخلف های انتخاباتی
همچنین معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، گفت: تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به منظور پیش بینی کاهش و برخورد به موقع در جایی است که قوانین ابلاغ شده اجرا نشود.
حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، اظهار کرد: خراسان جنوبی کارنامه قابل قبولی را از گذشته تاکنون در مبحث انتخابات داشته و امیدواریم این ویژگی همواره تقویت شود.
به گفته وی با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در 29اردیبهشت ماه آینده ، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابات در استان شروع به کار کرد و با قاطعیت با جرایم برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 34 قانون انتخاباتی ریاست جمهوری باید انتخابات کاملا بر اساس قوانین و مقررات معین انجام شود.
حجت الاسلام وحدانی نیا، افزود: از سخنرانی های افراد در فضاهای دانشجویی که منجر به درگیری می شود باید جدا خوددداری شود و به هیچگونه مجوزی از طریق هیچ نهادی صادر نشود.
وی در ادامه از تمام دستگاه ها خواهان همکاری و از مردم همیشه در صحنه استان حضور حداکثری در انتخابات را خواستار شد.
پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، روز جمعه 29اردیبهشت 1396برگزار می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.