در این جشن تعداد زیادی از خانواده های هنرمند استان حضور داشتند و بویژه حضور خانواده شهید هنرمند ، شهید محمد علی افسر، خطاط، نقاش، شاعر و موسیقی دان انقلابی، حال و هوای این محفل را معنوی کرده بود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: سال 95 ، 43 اثر هنری در موضوع های مختلف تصویری، موسیقی و آلبوم صدای شاعر در استان تولید شد که از این تعداد 20 اثر امشب و بقیه به زودی رونمایی خواهد شد.
مجید کریمیان با تبریک این ایام به هنرمندان، افزود: هنر هنرمند همیشه جاودان است و شهید افسر اگر چه امروز در بین ما نیست اما یاد و خاطره اش خصوصا آثار فاخرش زنده مانده و خواهد ماند.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند« هنری باعث ماندگاری انقلاب اسلامی می شود که نگاهی هنری به انقلاب داشته باشد»،گفت: اگر امروز آثار استاد شهید افسر زنده مانده تنها دلیلش نگاه هنری انقلابی به آثار تولیدی اش بود.
کریمیان در ادامه ضمن پاسداشت مقام شامخ شهید آوینی، که این ایام متعلق به اوست عنوان کرد: او هنرمندی بزرگ و متخصص در فن مستند سازی است که جنگ را از دریچه روایت فتح به قاب تلویزیون آورد.
از 19 فروردین ماه به مدت هفت روز هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
شهید آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که پس از شهادت، مقام معظم رهبری وی را « سید اهل قلم» نامیدند.
شهید افسر 22 بهمن ماه 1315 مصادف با عید سعید غدیر خم در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و در سال 1359 با درجه سرهنگی باز هم همزمان با عید سعید غدیر خم به خیل شهیدان پیوست.
در این مراسم تعدادی از هنرمندان استان تجلیل شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*6054*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.