به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان، دکتر مهدی مدرسی افزود: در سال 95 همه واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
به گفته وی شبکه دامپزشکی با تمام توان با اطلاع رسانی، برگزاری کلاس های آموزشی، انجام مراقبت فعال، ترغیب دامداران برای واکسیناسیون به موقع و رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای توسط همکاران و دامداران توانسته این بیماری را کنترل کند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری تب برفکی بیماری به شدت واگیر است و با تلفات و خسارات بالایی همراه است، اقدام های بهداشتی قرنطینه ای دامداران در جلوگیری از بیماری و کاهش خسارات و افزایش کمی و کیفی تولیدات دامی بسیار مهم بوده و انجام واکسیناسیون نیز اقدامی مهم و تکمیل کننده محسوب می شود.
وی از دامداران تقاضا کرد در صورت مشاهده علایم از قبیل لنگش، کاهش تولید شیر، افزایش ترشح بزاق، تاول در دهان و یا تلفات دامی به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی 10 دی ماه 1395 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: با توجه به اقدام های پیشگیری در میان جمعیت دامی استان سه سال گذشته موردی از بیماری تب برفکی در میان دام های سبک و سنگین مشاهده نشده است.
به گفته دکتر علیرضا رفیعی در میان 31 استان کشور، خراسان جنوبی منطقه ای پاک بود که بیماری تب برفکی در آن مشاهده نشد.
درمیان در شرق خراسان جنوبی قرار دارد و از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه، از غرب به شهرستان بیرجند و از شرق به افغانستان محدود است.
این شهرستان پنج هزار و 861 کیلومترمربع مساحت دارد و از سه بخش و شش دهستان تشکیل شده است،
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047 خبرنگار-محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشار دهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.