احمد بصیری پور عصر روز شنبه به ایرنا، افزود: از این تعداد 134طرح با 15 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل منابع بانکی و 82 طرح با هفت میلیارد و 220 میلیون ریال از محل منابع امدادی اجرا شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 2هزار و 716 طرح اشتغالزایی برای مددجویان شهرستان ایجاد شده است، افزود: از این تعداد یک هزار و 274 طرح برای جلوگیری از هدر رفت منابع تحت نظارت کمیته امداد قرار دارد، بیشترین طرح های اجرا شده در زمینه دامداری با یک هزار و 114 مورد بوده است.
به گفته وی طرح های اشتغالزایی در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، قالیبافی، حوله‌بافی و پرورش طیور است.
وی اظهارکرد: این نهاد با هدف کاهش جامعه تحت حمایت خود از طریق شناسایی نیازها و توانایی های آنان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش مهارت های فنی و ارائه مشاوره قبل و بعد از ایجاد اشتغال می کند.
وی شناسایی استعدادهای مددجویان، هدایت شغلی، اجرای طرح های جدید و ابتکاری، شرکت در نمایشگاهها برای فروش محصولات مددجویان، اشاعه فرهنگ کار و تلاش، تولید فرشهای سفارشی، طرح کشت گیاهان دارویی و شناسایی روستاهای آسیب پذیر و تهیه بسته اشتغال فرهنگی را از برنامه های سال 96 کمیته امداد شهرستان در حوزه اشتغال ذکرکرد.
وی همچنین اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 57 متر مربع فرش شامل 222 تحته فرش در شهرستان تولید شد و به ارزش پنج میلیارد و 282 میلیون ریال به فروش رسید.
آمار مددجویان زیر پوشش کمیته امداد درمیان 12 هزار و 742 نفر است، یعنی 23 درصد جمعیت 57هزار نفری شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.