ناصر مهرشاد روزشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد کنفرانس ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی افزود: این دانشگاه برای پویایی بیشتر و خروجی ملموس تر کاملا به اهمیت ارتباط این دو حوزه واقف است.
وی عنوان کرد: در قدم اول ارتباط بین صنعت و دانشگاه و سپس تعامل علمی موثر صنعت و دانشگاه با جامعه زمانی سرعت می گیرد که در کنار همدیگر و بهره مند از افکار همدیگر باشند.
وی گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند مشارکت موثر در توسعه علمی، صنعتی و معدنی استان، منطقه و کشور را وظیفه ذاتی خود می داند، شرط محقق شدن این امر مهم در قدم نخست برقراری ارتباط با مدیران و صاحبان صنایع و گام دوم تعامل سازنده زیر چتر گفتمان علمی با آنهاست.
به گزارش ایرنا مهرشاد اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه صنعتی بیرجند کمک به چرخه اقتصادی استان و حرکت به این سمت است.
وی ادامه داد: برای ایجاد یک چرخه اقتصادی مولد در قدم اول تولید محصول بومی دارای مزیت های نسبی و حرکت به سمت تولید محصول با تکنولوژی بالا باید مدنظر قرار بگیرد در صورتیکه اکنون در این حوزه وضعیت مناسبی در استان وجود ندارد.
وی دارا بودن توان علمی منسجم را مهمترین ابزار مورد نیاز ایجاد چرخه اقتصادی مولد در استان دانست و افزود: این توان علمی در دانشگاه صنعتی بیرجند وجود دارد، این دانشگاه دارای 65 عضو هیات علمی در رشته های فنی و مهندسی است.
وی یادآور شد: در سایه همایش هایی که در سایه کنفرانس ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان برنامه ریزی شده است، در جستجوی دریچه ای برای ارتباط برقرار کردن با صاحبان صنعت و متخصان ایرانی با بیان موضوعات پژوهشی کاربردی بومی هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند عنوان کرد: اعضای هیات علمی با برگزاری این همایش به سمت تحقیقات و موضوعات پژوهشی کاربردی تشویق می شوند، وقتی این موضوع رونق گرفت می توان امیدوار بود میزان اشتغال و حتی خوداشتغالی افزایش یابد.
مهرشاد افزود: در سایه کنفرانس یاد شده به عنوان یک فعالیت علمی دنبال توسعه کارآفرینی، توسعه چرخه های تولید و تولید چرخه های تولید هستیم.
وی ساماندهی مراکز تحقیق و توسعه صنایع را از دیگر اهداف برگزاری همایش یاد شده دانست و گفت: در آینده نه چندان دور شاهد ساماندهی دفاتر و مراکز تحقیقاتی و توسعه صنایع خواهیم بود و این مراکز کانال ارتباطی صنعت و دانشگاه می شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها با نوع آموزش هایی که ارائه می دهند می توانند با ارتباط بین صنعت و دانشگاه نخستین اقدام برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانشجویان را فراهم کنند.
وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال به عنوان « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» رسالت دانشگاه صنعتی در جهت فراهم کردن آموزش های موثر برای کارآفرینی و اشتغال دانشجویان بیشتر شده است در این زمینه سازمان ها و نهادهای استانی نیز همکاری خوبی با ما دارند.
کنفرانس یاد شده روز های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.