محمود واعظی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور و ساختمان اداری و فنی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: در دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری نگاه ویژه ای به این استان شده است.
وی اظهار کرد: در این سفر 369 روستای خراسان جنوبی به اینترنت متصل می شوند که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این رقم به 700 تا 800 روستا برسد.
وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون، پهنای باند خراسان جنوبی حدود 18 برابر، شبکه انتقال 4.5 برابر و تعداد مشترکین اینترنت آن به 9 برابر افزایش یافته است.
واعظی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود هزار و 10 کیلومتر فیبرنوری بین شهرستان های این استان اجرا شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز برای پروژه های خراسان جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری، طی امروز و فردا به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: در این سفر 19 شهر خراسان جنوبی به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شوند و تا پایان دولت تدبیر و امید تمام 28 شهر استان به این امکان مجهز خواهند شد.
وی همچنین از مجهز شدن 11 شهر استان در این سفر به نسل چهارم اینترنت خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان دولت هشت شهر دیگر خراسان جنوبی نیز به امکانات مجهز شوند.
وی گفت: مرکز کنترل فرکانس این استان در گذشته توسط خراسان رضوی کنترل می شد که هم اکنون مستقل شده و تجهیزات آن نیز نصب شده است.
واعظی ادامه داد: تا 2 هفته آینده 2 مرکز تبادل داده در استان های اصفهان و خوزستان به بهره برداری می رسد و همچنین شبکه پهنای باند کشور نسبت به گذشته 70 درصد افزایش می یابد.
در این مراسم با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، 2 پروژه شامل ساختمان اداری و فنی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی و مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور به بهره برداری رسید.
ساختمان این اداره کل در زمینی به مساحت 2هزار و 200مترمربع با زیر بنای چهار هزار و 270 متر مربع در هشت طبقه ساخته شده است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه وارد بیرجند شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان محلی قرار گرفت.
وی با حضور در گلزار شهدای گمنام بیرجند و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
در این سفر قرار است، 19طرح با صرف هزار و 100میلیارد ریال در مناطق مختلف خراسان جنوبی به بهره برداری برسد.
شرکت در شورای اداری خراسان جنوبی و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه های امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیرجند است.
* 6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.