مهدی جعفری روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 45 درصد طول بزرگراه های استان در زمان دولت تدبیر و امید احداث و به بهره برداری رسید.
وی افزود: در سال 1396، 156 کیلومتر باند دوم بزرگراه توسط این اداره کل آسفالت خواهد شد.
وی اظهار کرد: احداث و بهره برداری 100 کیلومتر بزرگراه از مصوبه های سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی بود که تاکنون 81 کیلومتر آن به بهره برداری رسید، 19 کیلومتر دیگر آماده آسفالت و از پیشرفت متوسط 76 درصد برخوردار است.
وی ادامه داد: اولویت اختصاص اعتبار به پروژه های اقتصاد مقاومتی و سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی در حوزه راه هاست.
وی اظهار کرد: تا قبل از سال 1393،طول راه های روستایی استان چهار هزار و 768 کیلومتر بود که سه سال گذشته به پنج هزار و 470 کیلومتر افزایش یافت.
جعفری یادآور شد: راه های روستایی بالای 20 خانوار در شهرستان های بشرویه ، سرایان و فردوس واقع در شمال خراسان جنوبی در این دولت تکمیل شد.
وی اظهار کرد: 199 کیلومتر پروژه مصوب حوزه راه در چارچوب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شد که تاکنون 145 کیلومتر آن به بهره برداری رسید، پیش بینی می شود تا پایان تیر ماه امسال بقیه این راه ها تکمیل شود.
وی ادامه داد: قبل از دولت یازدهم راه 749 روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال دولت تدبیر و امید به 800 روستا افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: مناطق روستایی شهرستان های نهبندان و سربیشه از لحاظ راه روستایی با محرومیت بیشتری مواجه است، امیدواریم تا پایان سال 1396 راه های روستایی این شهرستان ها تکمیل شود.
مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 468 کیلومتر بزرگراه یک طرفه، هزار و سه کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.
جعفری یادآور شد: جایگاه خراسان جنوبی در بخش راه های شریانی پنجم، آزاد راه 31، بزرگراه 13، راه های اصلی هفتم، راه های فرعی و راه های روستایی در کشور پنجم است.
وی با اشار به اینکه خراسان جنوبی به 100 کیلومتر آزاد راه ، 400 کیلومتر بزرگراه و 300کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.
وی در ادامه یادآور شد: تعهد استان در بحث مسکن مهر 31 هزار و 246 واحد بود از ابتدای دولت تدبیر و امید 29 هزار و 424 واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شده و رشد 199 درصدی داشت.
وی اظهار کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها 9 هزار و 828 واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود.
وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی و معماری ابتدای سال 1392 ،19 طرح جامع در شهرهای استان داشتیم که در مدت سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم برای هر 28 شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری ها ابلاغ شد که در این حوزه شاهد رشد 47 درصدی هستیم .
جعفری تصریح کرد: همچنین در ابتدای سال 1392 تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت، هم اکنون 15 شهر استان دارای طرح تفصیلی است و در این حوزه هم شاهد رشد 88 درصدی می باشیم.
وی اضافه کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون این اداره کل متولی 30 پروژه ساختمانی دولتی و عمومی با زیربنای 90 هزار متر مربع با اعتبار هزار میلیارد و 360 میلیون ریال بود.
وی تاکید کرد: تاکنون این اداره کل توانسته است 48 هزار متر مربع با اعتبار 560 میلیارد ریال را تکمیل و تحویل دستگاه های مربوط دهد.
به گفته وی همچنین در سال 1395، 15 هزار متر مربع ساختمان با اعتبار 470 میلیارد ریال تکمیل و تحویل دستگاه های بهره بردار شد.
وی افزود: پروژه های یادشده شامل بیمارستان، احداث ساختمان های اداره های کل ، فرمانداری ، بخشداری، مجتمع های فرهنگی و سالن های ورزشی و خانه های سازمانی است.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.