به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد غلامی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد وابسته به بنیاد تعاون بسیج است و بیشتر ارائه خدمات مدنظر آن است.

وی افزود: مجموع تسهیلات پرداختی یک هزار و 500 میلیارد ریال بوده است که در سال گذشته به 7 هزار و 692 نفر پرداخت شده است.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی بیان کرد: از این میزان 90 میلیارد ریال در قالب اقتصاد مقاومتی به 573 نفر پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد:  500 میلیارد ریال از این تسهیلات نیز در قالب قرض الحسنه به 3 هزار و 496 نفر پرداخت شده است.

بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی رتبه سوم بانکداری اسلامی را در کشور از آن خود کرد

کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی در این دیدار گفت: بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی در حوزه بانکداری اسلامی در کشور رتبه سوم را کسب کرد.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم حسینی اظهار داشت: در بحث بانکداری اسلامی در بحث کلان کشوری اداره بانکداری اسلامی برای از بین رفتن ربا تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه اجرا مسائل دینی را بدانیم مقدار زیادی از ربا دفع خواهد شد افزود: در این راستا در سطح استان اقدامات زیادی انجام شده است.

کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا آموزش و مباحثی با تمامی شعب انجام شده است و همچنین بعد از آموزش نیز هر روز نظارت‌هایی بر یک شعب داریم.

حسینی تصریح کرد: اقدام بعدی توجیه شدن جامعه است که در این راستا نشستی با فرمانده حوزه ادارات داشتیم تا در حلقه‌های صالحین عقود اسلامی در بانکها را آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه اقتصادی با رویکرد ربا با کمک حوزه علمیه استان ایجاد شد خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری همایش طلاب در حوزه بانکداری اسلامی هستیم.

کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی یادآور شد: اگر این اقدامات انجام شود قراردادهای بانکی اسلامی‌تر خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد استان در حوزه بانکداری اسلامی در کشور رتبه سوم را کسب کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612173
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.