به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،سید حسین سجادی نژاد ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش بیرجند اظهار داشت: 17 قطعه زمین برای ساخت مدارس جدید در مهرشهر تحویل آموزش و پرورش شده که تاکنون ساخت 7 مدرسه به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در امیر آباد بیرجند نیاز به زمین برای ساخت 2 واحد آموزشی 12 کلاسه داریم افزود: در چهکند بیرجند و حاجی آباد هم هم اکنون 2 واحد آموزشی در دست ساخت است که برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند به کمبود فضای آموزشی و هنرستانی در بیرجند  اشاره کرد و افزود: برای ساخت یک مدرسه 6 کلاسه به 2 هزار و 500 متر مربع فضا نیاز است که بیشتر زمین‌های واگذار شده زیر هزار متر مربع است.

سجادی نژاد همچنین از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز بیرجند، 26 فروردین خبر داد و افزود: پارسال خیران 17 میلیارد تومان و 300 میلیون تومان برای ساخت مدرسه در استان تعهد کردند که 70 درصد آن محقق شده است.

فرماندار بیرجند نیز در این نشست از آموزش و پرورش خواست میزان زمین های واگذار شده و اراضی بلا استفاده مجاور را به کارگروه مسکن و کمیسیون ماده 5 استان ارائه کند تا برای افزایش متراژ این زمین ها تصمیم عملی گرفته شود.

علی ناصری افزود: در صورت رفع کمبود فضای آموزشی و تامین زمین، خیران هم رغبت بیشتری برای کمک به ساخت مدارس جدید خواهند داشت چرا که هم اکنون کمبود زمین مانع اصلی جذب این کمک‌هاست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610853
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.