به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید کریمیان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 لغایت 27 فروردین ماه نامگذاری شده است که در این هفته 50 برنامه در شهرستان بیرجند و دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: روز پنجشنبه غبارروبی مزار شهدا را در مرکز استان خراسان جنوبی داشتیم و امروز به طور رسمی مراسم هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز شد که تلاش می‌شود در راستای نظرات مقام معظم رهبری گام برداشته شود. 

وی گفت: به لحاظ مصادیق، هنر اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است چون در هنر برخی شخصیت‌ها باید چراغ راه هنر باشند. 

کریمیان افزود: هنر انقلاب اسلامی زیر پرچم ولایت است و استان خراسان جنوبی در رابطه با هنر و جامعه هنری سابقه زیادی دارد به گونه‌ای که از قبل انقلاب تولید سرودهای انقلابی را داشته است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: هنر در خراسان جنوبی قبل از انقلاب هم با وجود فشارهای رژیم پهلوی در بین هنرمندان تجلی کرده است و هنرمندان به صورت خودجوش فعالیت می‌کردند که شهیدانی از جمله شهید تواضع، شهید رضایی، جاویدالاثر قهوه‌چی و عبداللهی نمونه‌ای از شهدای هنرمند هستند.

کریمیان افزود: در دهه 60 شاهد تولید آثار هنری در عرصه تئاتر و سرود در استان خراسان جنوبی بودیم که در راستای تحکیم، توسعه ومبانی انقلاب پیش رفته بود. 

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی اجرای تئاتر در اردوگاه‌های موصل عمق خلاقیت ایثارگران را نشان می‌دهد و ما افتخار داریم که به نوعی سخنگوی این هنرمندان باشیم. 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: امیدواریم هنر انقلاب اسلامی به راهبرد خوب خود در جامعه ادامه دهد و در این هفته چند برنامه مهم از جمله برگزاری نمایشگاه پوستر، اقتصادی مقاومتی، کالای ایرانی و قاچاق کالا در استان برگزار می‌شود و قرار است 20 اثر تولیدی هنرمندان خراسان جنوبی رونمایی شود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608725
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.