به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین معصوم‌زاده شامگاه جمعه در مراسم جشن سالروز میلاد فرخنده نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اظهار داشت: مومنان کسانی هستند که در شادی ائمه شاد و در حزن اهل بیت(ع) محزونند.

وی تصریح کرد: حضرت امام رضا (ع) چون تا مدتی صاحب فرزند پسر نبودند دشمنان به ایشان نسبت ابتر می‌دادند و با تولد امام جواد (ع) تمام توطئه‌های آنان خنثی شد.

معصوم‌زاده افزود: با تولد امام جواد (ع) دشمنان اسلام سعی کردند با طرح جلسات پرسش و مناظره با این امام همام شایستگی ایشان را برای جانشینی پدر بزرگوارشان زیر سوال ببرند اما امام جواد (ع) با وجود داشتن سن کم به تمام این سوالات پاسخ می‌دادند.

وی با اشاره به سخنی از امام رضا (ع) گفت: مولودی با برکت‌تر از امام جواد(ع) برای اسلام نبوده است و این نشان از اهمیت جایگاه آن حضرت در آن برهه حساس دارد.

معصوم‌زاده با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بترسید از خدا که او شاهد و حاکم است و داشتن تقوا یعنی اینکه بتوانیم در خلوت و در اجتماع از گناهان دوری کنیم و حرام و حلال الهی را در تمام مراحل زندگی رعایت کنیم.

وی غیبت را از جمله گناهان شایع در جامعه دانست و اضافه کرد: در حالی که غیبت در اسلام مانند خوردن گوشت مرده برادر دینی شمرده شده است بسیاری از ما به راحتی در فضاهای مجازی و محل کار و اجتماع، پشت سر برادر دینی خود بدگویی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم اعمال ما به امضای امام زمان‌مان برسد باید گناهان را ترک کنیم و تصمیم بگیریم تا از غیبت کردن به عنوان یکی از رایج‌ترین گناهان در سطح جامعه پرهیز کنیم.

در این مراسم مداحان اهل بیت با بیان اشعاری در ذکر مناقب امام جواد(ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

انتهای خبر/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608294
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.